arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۰
عضو ارشد پیشین سازمان جاسوسي آمريكا در واکنش به سناریو جدید این کشور علیه ایران

داستان سرایی مضحک تر از این نمی شود!

من 30 سال است كه امور ايران را پيگيري مي كنم. آنها هرگز براي انجام چنين كاري به سراغ كارتل هاي مكزيكي نمي روند و براي اين كار از طريق بانك هاي آمريكايي پول حواله نمي كنند. آنها هرگز با چنين شيوه اي كار نمي كنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


یک مامور سابق سیا و از اعضاي ارشد سازمان جاسوسي آمريكا، بازی جدید این کشور را در برابر ایران اشتباه و بسیار خطرناک توصیف کرد .

پس از آن كه روز گذشته مقامات وزارت دادگستري آمريكا مدعي شدند دو فرد ايراني مرتبط با دولت ايران در نظر داشتند طرح ترور سفير عربستان در واشنگتن را به مرحله اجرا درآورند، اظهارات و گمانه زني هاي مختلف و متفاوتي در اين خصوص مطرح شده است.

بائر تحليل گر سابق سيا و يكي از اعضاي ارشد سازمان جاسوسي آمريكا طي گفتگويي جانب ايران را گرفته و احتمال دست داشتن تهران در اين طرح تروريستي را "دور از واقعيت و غيرمنطقي" عنوان كرد.

بائر به دولت اوباما هشدار داد كه از مقصر دانستن ايران در طرح ترور سفير عربستان در واشنگتن عقب نشيني كند.

وي گفت: به نظر نمي رسد اين حمله توسط ايران طرح ريزي شده باشد و آمريكا در ارزيابي خود دچار اشتباه فاحشي شده است.

بائر كه 21 سال را به عنوان افسر سيا را خاورميانه سپري كرده، افزود: آمريكا بايد كانال مستقيم ديپلماتيكي را با نظام ايران باز كند.

وقتي از بائر در مورد اتهامي كه واشنگتن به تهران وارد كرده سئوال شد، وي گفت: از شنيدن اين خبر كاملا شگفت زده شده است.

از بائر سئوال شد، مقامات ايران اين اتهام را پروپا گانداي آمريكا دانسته و آن را رد مي كنند، آيا اين گفته كه دولت ايران پشت پرده اين طرح است گفته معتبري است؟ بائر پاسخ داد: من فكر نمي كنم اين ادعا معتبر باشد، ايران نمي تواند عامل اين طرح باشد اين اقدام به هيچ وجه با روش كار آنها هماهنگي ندارد، اين مسئله دور از شأن ايران است آنها خيلي بهتر از آنچه كه در موردشان ادعا مي شود، هستند.

وی افزود: آنها هرگز براي انجام چنين كاري به سراغ كارتل هاي مكزيكي نمي روند و براي اين كار از طريق بانك هاي آمريكايي پول حواله نمي كنند. آنها هرگز با چنين شيوه اي كار نمي كنند. من 30 سال است كه امور ايران را پيگيري مي كنم. من نمي دانم اين قضيه چيست؟ اين مسئله يا فقط "يك قطعه داستان سرايي" است يا اين كه واشنگتن مي خواهد خود را به دردسر بيندازد و خود را گرفتار كند.

از بائر سئوال شد،  وزارت دادگستري آمريكا دولت ايران را متهم كرده و هشدار داده اقدامات بيشتري دولت ايران را متهم كرده و هشدار داده اقدامات بيشتري عليه ايران اعمال خواهد كرد، منظور وزير چه بوده؟ و آن اقدام چه مي تواند باشد؟ بائر گفت اگر ايران رستوران واشنگتن را منفجر مي كرد و به سفارت اسرائيل و ديگر جاهاي آمريكا حمله مي كرد، واشنگتن ممكن بود با ايران وارد جنگ شود اما اكنون نمي توانم بگويم چه مي شود، آيا به نوعي محاصره دريايي مكر مي كند؟ نمي دانم. اما من باز هم بايد به اين مسئله اشاره كنم كه ايرانيان آنقدر خوبند كه چنين طرحي را انجام نمي دهند. بنابراين من نمي توانم توضيح دهم اينجا (واشنگتن) چه مي گذرد.

بائر افزود: بنابراين اگر دولت در روزهاي آينده از موضع خود كوتاه بيايد من تعجب نخواهم كرد. اما از طرف ديگر، اگر آنها به ادعاهاي خود ادامه دهند ما شاهد تقابلي خواهيم بود كه مهار نشدني است.

بائر هشدار داد اين اقدام آمريكا(ايراد اتهام به تهران) ممكن است باعث شود ايران به اقدام تلافي جويانه دست بزند و در چندين نقطه- از جمله عراق- به آمريكا ضربه بزند.

وقتي از بائر سئوال شد، چه توصيه اي به باراك اوباما دارد، وي گفت: فكر مي كنم او (اوباما) در كنفرانس مطبوعاتي گام بلندي را در مسيري غلط برداشت. اكنون زمان آن فرا رسيده كه ما كانال و مسير برگشتي به ايران داشته باشيم. همانطور كه در رابطه با اتحاد جماهير شوروي داشتيم ما بايد يك مسير مستقيم براي مذاكره با ايران داشته باشيم.

بائر در پايان واشنگتن را از هر گونه ورود به جنگ با تهران برحذر داشت و گفت: ما نمي توانيم پيامدهاي جنگ با ايران را كنترل و مهار كنيم اين چنين جنگي غيرقابل مهار است.

البته وي اظهار اميدواري كرد كه چنين اتفاقي به وقوع نپيوندد و واشنگتن از موضع نادرست خود عقب نشيني كند.

لازم به ذكر است واشنگتن مدعي است "منصور ارباب سيار" كه تابعيت دوگانه ايراني-آمريكايي دارد به همراه "غلام شكوري" در نظر داشتند با منفجر كردن رستوارني، "عادل الجبير" سفير عربستان را ترور كنند.

دولت ايران هرگونه دخالت در طرح ترور "عادل الجسير" را رد كرده و آن را پروپاگانداي واشنگتن عليه تهران دانسته است
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۱
1
2
جالب بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۱
2
0
ببین پول چه کارا که نمی کنه!!!!!!!!!
نظرات بینندگان