arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۲۱ مهر ۱۳۹۰

وزیر اقتصاد: اگر خاوری و مدیرعامل بانک صادرات توجه می کردند این فساد مالی پیش نمی آمد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تا نظارت ها چند لایه نشود دغدغه بروز تخلفات مالی وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تا نظارت ها چند لایه نشود دغدغه بروز تخلفات مالی وجود دارد.
 
به گزارش انتخاب،‌ سید شمس الدین حسینی در مراسم معارفه مدیرعامل جدید بانک ملی ایران افزود: نظارت های چند لایه و دقیق باید به گونه ای طراحی شود که منجر به رکود فعالیت شبکه بانکی کشور نشود.

وی با تاکید بر ضرورت تلاش بانک ها برای تامین نیازهای ضروری مردم تعامل تنگاتنگ بانک ها با بانک مرکزی را مهم دانست و گفت: هر قدر اطلاعات ارائه شده به بانک مرکزی دقیق تر باشد نظارت این بانک کاملتر خواهد شد .

وزیر اقتصاد با اشاره به قدمت بانک ملی افزود: به طور متوسط هر سه سال یکبار مدیرعامل بانک ملی تغییر کرده و این بانک تاکنون 27 مدیرعامل را تجربه کرده است.

حسینی منابع بانک ملی را 67 هزار میلیارد تومان و مصارف آن را 63 هزار و500 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این نظر بانک ملی در خاورمیانه جایگاه منحصر به فردی دارد.

وی با اشاره به رشد 15.5 درصدی سپرده های جاری و 18 درصدی سپرده های بلند مدت بانک ملی در شش ماه نخست امسال گفت: این بانک همچنین از آغازسال جاری تاکنون سه هزار میلیارد تومان از بدهی های خود بانک مرکزی را پرداخت کرده است.

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به توانمندی حرفه ای ومالی این بانک، بر ضرورت افزایش نقش ان در توسعه سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور تاکید کرد. وزیر امور اقتصادی و دارایی افزایش 23 درصدی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه را دربانک ملی در خور تقدیر دانست گفت : مردم انتظار دارند نیازهای خرد انها با سهولت بیشتری تامین شود.

وی با اشاره به فساد مالی اخیر اظهارداشت: آنچه کام را مردم تلخ تر کرده است این است که منابع زیادی به گروهی خاص پرداخت شده اما بیشتر مردم برای دریافت تسهیلات خرد با مشکل مواجه هستند.

رئیس مجمع بانک ملی ایران با بیان اینکه وزارت اقتصاد در سال 89 به بانکهای ملی و صادرات درباره عوامل اصلی فساد مالی اخیرهشدار داده بود، افزود : اگرمدیران عامل این بانکها به این هشدارها توجه می کردند فساد مالی اخیر پدید نمی آمد.

سخنگوی اقتصادی دولت در ادامه با اشاره به گزارش اخیر بانک جهانی و صندوق بین المللی پول گفت : هر چند گزارشهای ارائه شده انان درباره ایران با عناد همراه است اما در گزارش اخیر خود جمهوری اسلامی ایران را دومین قطب رشد در خاورمیانه در 10 سال اینده معرفی کرده اند.

نظرات بینندگان