arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۴ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

ویدیو / ببینید: جنگ ایدئولوژی در شبه جزیره کره، چگونه درگرفت؟ / نظر یک کهنه سرباز «جنگ کره» درباره دیدار ترامپ و کیم جونگ اون: می‌خواهم نتیجه مذاکرات را قبل از مرگم ببینم +زیرنویس فارسی

شبکه «الجزیره» در گزارشی ویدیویی در گفت و گو با یکی از کهنه سربازان چینی جنگ کره، به بررسی این جنگ پرداخته است. این فرد می گوید انتظار دارد قبل از مرگش، نتیجه مثبتی از مذاکرات آمریکا و کره شمالی را به چشم ببینید. ویدیوی زیر را تماشا کنید:
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در نوامبر سال 1950 چین تصمیم گرفت با ورود به بحران کره شمالی، علیه آمریکا و کره جنوبی وارد جنگ شود.

به گزارش «انتخاب»، این تصمیم جنگ کره را به یک جنگ «ایدئولوژی» بدل کرد؛ حامیان کمونیسم شامل روسیه، چین و کره شمالی از یک سو  و حامیان سرمایه داری شامل آمریکا و کره جنوبی از سو دیگر.

در این جنگ دست کم 180 هزار  - و بنا به برخی گفته ها، 600 هزار - چینی کشته یا مفقود شدند. اکنون در شهر داندونگ در مرز کره شمالی، یادبودی برای آنها ساخته شده است.

شبکه «الجزیره» در گزارشی ویدیویی در گفت و گو با یکی از کهنه سربازان چینی جنگ کره، به بررسی این موضوع پرداخته است. این فرد می گوید انتظار دارد قبل از مرگش، نتیجه مثبتی از مذاکرات آمریکا و کره شمالی را به چشم ببینید. ویدیوی زیر را تماشا کنید:

نظرات بینندگان