arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

70 درصد کودکان کار در کرج اتباع بیگانه هستند

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار کرج گفت: 70 درصد کودکان کار در این کلانشهر اتباع بیگانه هستند. ساماندهی یک هزار و 550 کودک کار دراین شهرستان نیاز به اعتبار و حمایت دارند.محدودیت اعتبارات تخصیصی برای ساماندهی این کودکان از جمله مشکلات عدیده به شمارمی رود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار کرج گفت: 70 درصد کودکان کار در این کلانشهر اتباع بیگانه هستند.


محمد مجرد در بازید از بهزیستی کرج، افزود: براساس گزارش بهزیستی ساماندهی یک هزار و 550 کودک کار دراین شهرستان نیاز به اعتبار و حمایت دارند.


وی ادامه داد: بنابراعلام نظر نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی محدودیت اعتبارات تخصیصی برای ساماندهی این کودکان از جمله مشکلات عدیده به شمارمی رود.


مجرد گفت: اکنون برای 300 کودک کار با حمایت های بخش مددکاری پرونده تشکیل شده است.


وی خاطرنشان کرد: در این بازدید از نهادهای اجتماعی و حمایتی سه شاخص اصلی در آسیب های اجتماعی شامل طلاق ، کودکان خیابانی و کودک آزاری ممورد توجه قرارمی گیرد.


مجرد گفت: خوشبختانه با توجه به تاکید دولت ' تدبیرو امید' در حوزه آسیب های اجتماعی ا ز جمله طلاق اقدامات خوبی در نهاد حمایتی بهزیستی کرج برای کاهش این پدیده اجتماعی صورت گرفته است.


وی خاطرنشان کرد: براین اساس در سال گذشته، 669 پرونده طلاق توافقی ارجاع شده که 10 درصد به سازش تبدیل شده است.


معاون فرماندار کرج اضافه کرد:همچنین جمعیت زیر پوشش توانبخشی بهزیستی کرج 20هزار معلول است که یک هزار و 13 نفر سرپرست خانوار282 کودک بی سرپرست،300 کودک زیر پوشش مراکز توانبخشی هستند.


وی ادامه داد: اکنون پنج مرکز آسیب های اجتماعی در کرج فعالیت دارند که جامعه هدف 20هزار نفری را زیر پوشش قرار داده اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان