arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۷

فیفا برای داوری جام جهانی امسال سنگ تمام گذاشت / تعامل داوران زمین و داوران دیجیتال / بیش از 30 دوربین اختصاصی

فیفا در جام جهانی امسال از تکنولوژی جدیدی استفاده می کند که البته در بازی افتتاحیه چندان کاربردی نبود. یک بازی بی حاشیه با برتری 5 بر صفر روسیه . 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیفا در جام جهانی امسال از تکنولوژی جدیدی استفاده می کند که البته در بازی افتتاحیه چندان کاربردی نبود. یک بازی بی حاشیه با برتری 5 بر صفر روسیه . 

بع گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، فیفا تصمیم گرفته در مسابقات امسال از تکنولوژی واقعیت مجازی و دوربین های هوشمند برای داوری قدرتمند تر استفاده کند.

در این سیستم جدید داوری، خطاها و یا موارد مشکوک به سرعت مورد بررسی قرار گرفته و پای ویدئوها به سیستم داوری باز شده اند. 

در این شیوه، دوربین ها به طور مدام در حال بررسی وضعیت زمین هستند و به محض آن که یک موضوع مشکوک مشاهده شود دوربین ها وضعیت را بازرسی مجدد کرده و نتیجه صحیح داوری را اطلاع می دهند.

هم اکنون در جریان بازی های جام جهانی یک تیم VAR داوراناز یک اتاق عملیات متمرکز در مرکز پخش بین المللی در مسکو داوران زمین را پشتیبانی خواهند کرد.

فیفا برای داوری جام جهانی امسال سنگ تمام گذاشته است / تعامل داوران زمین و داوران دیجیتال /   بیش از 30 دوربین اختصاصی

این تیم متشکل از یک دستیار ویدئویی داور و 3 دستیار و 4  اپراتور پخش است. این گروه به همه 33 کانال دوربین اصلی زمین دسترسی دارند و 2 دوربین اختصاصی نیز در اختیار دارند.بنابراین دید آن ها به زمین 2 برابر تماشاچیان تلویزیونی است.

این فن آوری توسط انجمن  بین المللی فوتبال  در ماه مارس تأیید شد و تنها در شرایطی استفاده می شود که ممکن است یک اشتباه داوری کوچک  نتیجه بازی را تغییر دهد. درواقع در صورت «خطای واضح و آشکار»، تیم با داوران حاضر در   زمین ارتباط برقرار خواهد کرد. داوران زمین نیز  می توانند هر زمان برای برقراری ارتباط با تیم VAR اقدام  کنند.شد.

فیفا اعلام کرده هدف از این فناوری جدید کمک به داوران و "داوری عادلانه در بازی" است.این تکنولوژی پیش از این، به طور گسترده ای در مسابقات آلمان و ایتالیا مورد استفاده قرار گرفته است، و فیفا می گوید این بخش بخشی از کل مسابقه جام جهانی 2018 خواهد بود.

این سیستم جدید برای اولین بار در روز پنج شنبه، اولین آزمون خود را به نمایش گذاشت، جایی که تنها روسیه  به راحتی 5-0 عربستان سعودی را متوقف کرد و نیازی به مداخله  تیم VAR  نبود.

نظر شما در مورد ورود تکنولوژی های جدید به داوری چیست؟

نظرات بینندگان