تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۸ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۷

اسرار یکی از نادرترین جانداران دوران باستان فاش می شود / کشف بقایای دایناسور نیم تنی در مکزیک

بقایای فسیل نوعی از دایناسورها در جنوب جزیره ای در مکزیک کشف شد. این فسیل یکی از نادرترین گونه هایی است که تا کنون دیده شده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از نیوزویک، بقایای یک دایناسور که احتمالا بالغ بر نیم تن وزن داشته، در جنوب جزیره ای در مکزیک یافت شد.

پژوهشگرانی که  بقایای این گونه جدید از دایناسورها را کشف کردند  معتقدند که این نوع دایناسورها، بالغ بر  85 میلیون سال پیش در ایالت کوهویله مکزیک زندگی می کردند.

یک تیم از دیرینه شناسان موزه صحرا در کوهویله دریافتند دایناسورهای موسوم به Acantholipan gonzalezi در منطقه خشک اوکامپو می زیستند.

این تیم بیش از هشت سال است که بافت این منطقه را تجزیه و تحلیل کرده اند و اکنون متوجه شده اند که این گونه متعلق به دوران ژوراسیک پس از زلزله (حدود 163 تا 145 میلیون سال پیش) هستند.

آزمایشات فسیلی نشان می دهد که این فسیل متعلق به یک دایناسور در دوران نوجوانی است ، اما بهتر است تصور نکنید که این نوجوان، قرار است کوچک باشد. درواقع طول آن دایناسور،  11.4 فوت  و وزن آن بیش از نیم تن  است.

حدس زده می شود که این گونه گیاهخوار بوده و طبق گزارش ویدیویی رویترز، این احتمالا گیاهخوار بود و به شکل چهاردست و پا حرکت می کرده است.

"هکتور ریورا، یک دیرینه شناس از موزه، به خبرنگاران در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "این یک حیوان دریایی است. سوال واضح این است که چگونه یک دایناسور دریایی بر روی زمین یافت می شود. "

جالب است بدانید مکزیک یکی از مکان هایی است که فسیل های پرتعدادی در آن یافت شده است. شاید علت این موضوع را بتوان به این موضوع بسط داد که سالیان سال پیش سیارکی به همین نقطه از زمین برخورد کرده است. حتی تصور می شود که این اتفاق موجب از بین رفتن دایناسورها حدود 66 میلیون سال پیش شده است.