arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۲ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

از پروژه «لوپ» ایلان ماسک چه می دانید ؟ / از دوچرخه سواران تا پیاده ها با سرعت 100 مایل در ساعت حرکت خواهند کرد

ایلان ماسک باز هم یک شگفتی جدید برای علاقه مندان به دنیای فناوری دارد. او با همکاری شرکت بورینگ یک امکان بی نظیر برای مسافران درون شهری ایجاد خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلان ماسک باز هم یک شگفتی جدید برای علاقه مندان به دنیای فناوری دارد. او با همکاری شرکت بورینگ یک امکان بی نظیر برای مسافران درون شهری ایجاد خواهد کرد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، طی روزهای گذشته مشخص شد که ایلان ماسک یک پروژه قطار سریع السیر را برای اهالی شیکاگو در چنته دارد.اما به نظر می رسد این، پایان شگفتی سازی های ایلان ماسک نیست. چرا که شرکت او  قصد دارد افزون بر دور زدن ترافیک توسط خودروها و رساندن مسافران به فرودگاه ها در اسرع وقت، یک حرکت جذاب دیگر را نیز امتحان کند. 

همانطور که می دانیم یکی از نخستین ایده های اولیه برای راه اندازی هایپرلوپ ها ، تونل های زیرزمینی و مسیرهای پر سرعت به تردد خودروها و به عبارتی گذشتن از ترافیک روی زمین مرتبط می شد، اما به نظر می رسد این،  فقط مقدمه ای بر تصمیمات ایلان ماسک است.

اکنون ماسک و شرکت بورینگ به این نتیجه رسیده اند که شبکه ای زیر زمینی به نام "لوپ" را راه اندازی کنند که  نه تنها اتومبیل ها، بلکه پیاده ها و دوچرخه سواران  را در زیر زمین های  لس آنجلس با استفاده از سیستم های پر سرعت جا به جا کند.

درواقع به نظر می رسد پروژه شیکاگو اولین مرحله  آزمایشی  از سیستم جدید ایلان ماسک باشد. پروژه ای که حداقل 16 مسافرو  وسایل نقلیه الکتریکی را در زیر زمین با سرعت 100 مایل در ساعت(161 کیلومتر در ساعت) حمل خواهد کرد. .

 

نظرات بینندگان