arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی تعلیق شد

وزارت دفاع کره جنوبی امروز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد آمریکا و کره جنوبی در راستای «تلاش برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره» رزمایش های نظامی مشترک خود را تعلیق کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت دفاع کره جنوبی امروز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد آمریکا و کره جنوبی در راستای «تلاش برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره» رزمایش های نظامی مشترک خود را تعلیق کرده اند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، در این بیانیه که در اختیار خبرنگاران قرار گرفته آمده است: دو کشور در مرحله نخست «رزمایش بزرگ نگهبان آزادی» را که قرار بوده است در ماه آگوست (مرداد) برگزار شود تعلیق کرده اند.
این وزارتخانه با اشاره به اینکه در مورد سایر رزمایش ها هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است افزود: آمریکا و کره جنوبی در حال مذاکره و مشورت در مورد آینده ادامه این رزمایش ها هستند.
دو کشور آمریکا و کره جنوبی سالانه چندین رزمایش بزرگ و کوچک در منطقه شبه جزیره برگزار می کنند که همواره با واکنش همسایگان از جمله چین و کره شمالی مواجه شده است.
چند روز بعد از برگزاری نشست سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور بود که ترامپ اعلام کرد رزمایش های نظامی آمریکا و کره جنوبی با هدف «نشان دادن حسن نیت» خود به کره شمالی و همچنین «هزینه بردار بودن» را تعلیق می کند.
رییس جمهوری آمریکا پیشتر در توئیتی اعلام کرده بود تعلیق این رزمایش ها در خلال مذاکرات موقتی است و در صورت شکست مذاکره با کره شمالی، از سر گرفته خواهند شد.
'دونالد ترامپ' و 'کیم جونگ اون' در پایان نشست سران در سنگاپور بیانیه ای را امضا کردند که یکی از بندهای آن «خلع سلاح اتمی کره شمالی» و همچنین «دست کشیدن از اقدامات خصومت آمیز علیه یکدیگر» بود.
بر اساس این بیانیه همچنین آمریکا و کره شمالی متعهد شده‌اند روابط تازه‌ای را بنا کنند که اساس آن تمایل مردم دو کشور بر صلح و رفاه است و دو کشور تلاش مشترک خواهند کرد که صلح پایدار در شبه ‌جزیره کره ایجاد شود.
کارشناسان معتقدند که ترامپ به سبب مشکلات زیادی که در عرصه های داخلی و خارجی از جمله ارتباط کارزار انتخاباتی اش با روسیه، رسوایی جنسی و عدم محبوبیت، اعمال تعرفه های گمرگی و راه انداختن جنگ تجاری، خروج از پیمان های بین المللی بویژه توافق هسته ای با ایران، توافق آب و هوایی پاریس و ترانس پاسیفیک روبرو است سعی می کند از این ملاقات به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای خود استفاده کند.
اما این سوال مطرح است که چگونه می توان به کسی که به زیرپا گذاشتن توافق های بزرگ جهانی شهره شده است، برای حفظ توافق های جدید اعتماد کرد؟ به فرض این که دیدار 22 خرداد ترامپ با کیم، به یک توافق منجر شود، چه تضمینی وجود دارد مستاجر کاخ سفید بار دیگر زیر توافق نزند و بار دیگر مایه شرمساری مردم کشورش و دردسر جامعه بین الملل نشود.

نظرات بینندگان