arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۹۵
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۰
در افتتاحیه دومین نشست پنجمین دوره مجلس دانش آموزی،

احمدی نژاد، مخالفان تعطیلی 5شنبه ها را متهم کرد که ادای روشنفکری در می آورند

محمود احمدی نژاد گفت: "همه این افراد رد پایشان در مکانهای تفریحی کشور است و هم اکنون در حال پرکردن جدول تعطیلات خارج از کشور خود هستند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
 
 رئیس جمهور امروز در افتتاحیه دومین نشست پنجمین دوره مجلس دانش آموزی، مخالفان تعطیلی 5شنبه ها را متهم کرد که ادای روشنفکری در می آورند.محمود احمدی نژاد گفت: "همه این افراد رد پایشان در مکانهای تفریحی کشور است و هم اکنون در حال پرکردن جدول تعطیلات خارج از کشور خود هستند اما ادای روشنفکرها را در می‌آورند و می‌گویند تعطیلی پنجشنبه‌ها به ضرر کشور است."
 
او با اشاره به تعطیلی روزهای پنجشنبه در مدارس (مقطع دبستان و برخی مدارس راهنمایی و دبیرستان)، گفت: "به اعتقاد من باید نام تعطیلی را برداشت چرا که تعطیلی به معنای معطل ماندن است اما هم اکنون دانش‌آموزان در کنار خانواده و همراه با آنها هستند که این خود یک نوع کار است و به معنای تعطیلی نیست."
 احمدی نژاد تابستان گذشته و در اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور پیشنهاد کرده بود تعطیلی 5شنبه ها برای مقاطع دیگر هم اجرا شود. او همچنین گفت که خوب است کلا روزهای 5شنبه در ایران تعطیل شود. پس از آن بود که وزیر آموزش و پرورش پروژه تعطیل شدن دیگر مقاطع تحصیلی را با سرعت بیشتر پیش برد. ه حاجی بابایی، امروز درباره تعطیل شدن دیگر مقاطع تحصیلی گفت: " در فصل بهار بیش از 98 درصد دبستان‌ها به صورت داوطلبانه این طرح را اجرا کردند و بسیاری از مدارس راهنمایی و متوسطه برای اجرای داوطلبانه و آزمایشی این طرح برنامه‌ریزی کردند. بیش از 95 درصد مدارس راهنمایی و دبیرستان نیز به طور داوطلبانه طرح تعطیلی پنج‌شنبه را در دستور کار خود قرار دادند و به زودی نتایج آن را خانواده‌ها و فرهنگیان خواهند دید."
 
پیشنهاد تشکیل مجلس دانش آموزی بین المللی
 
اما در دومنین نشست از پنجمین دوره مجلس دانش آموزی، وزیر آموزش و پرورش گفت که موافق تشکیل مجلس دانش آموزی بین المللی است. حاجی بابایی با اشاره به پیشنهاد مجلس دانش‌آموزی برای تشکیل مجلس جهانی دانش‌آموزی، گفت: "در آموزش و پرورش آمادگی راه‌اندازی چنین مجلسی را داریم. از رییس‌جمهور درخواست می‌کنیم تا به وزیر امور خارجه دستورات لازم صادر کنند تا بررسی و تشکیل مجلس دانش‌آموزی جهانی در دستور کاراین وزارتخانه قرار بگیرد."
 
احمدی نژاد هم با این پیشنهاد موافقت کرد و گفت: "با پیشنهاد تاسیس مجلس بین‌المللی دانش‌آموزی موافق هستیم چرا که نگاه ما جهانی است اما باید کمیسیون‌های مختلفی را تشکیل دهید و پیشنهادهای خود را در این باره ارایه کنید."
 
جلسه هیات دولت در مجلس دانش آموزی
رئیس جمهور همچنین با اشاره به برگزاری جلسه هیئت دولت در عصر امروز گفت: پیشنهاد می کنم که یک ساعت از جلسه هیئت دولت امروز در مجلس دانش‌آموزی و با حضور نمایندگان این مجلس برگزار شود و دولت راجع به پیشنهادهای شما بحث کند و یا طرح‌ها و لایحه‌هایی که امروز قرار است مورد بررسی قرار دهیم با حضور شما مطرح شود.
 
احمدی‌نژاد با اشاره به سخنان یکی از نمایندگان مجلس دانش‌آموزی که گفته بود چرا مصوبات این مجلس خاک می‌خورد و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، گفت: "باید بگویم مصوبات خاک نمی‌خورند بلکه خاک مصوبات را می‌خورد. از ابتدای تاریخ نیز اندیشه‌های بلندی بوده که در حال خاک خوردن هستند و هم اکنون مورد باید به این فکر باشیم که چگونه از آنها استفاده کنیم و این به خودمان برمی‌ گردد. به اعتقاد من اگر دانش‌آموزی تصمیم بگیرد کاری را انجام دهد و اراده برای فتح قله‌ای داشته باشد من بدون تردید می‌گویم این اهداف محقق می‌شود چرا که همه عالم در دست انسان است."
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
نمکدون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
1
19
بعضی از جوانان کشور هر روز هفته را تعطیل هستند! منظورم را که فهمیدی ... برو بشین فکری به حال این جوانان عزیز کن و مصاحبه های رنگارنگ را بگذاریم برای مدتی بعد.
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
0
9
اگر شنبه ها تعطيل شود به نفع اقتصاد كشور است به اميد روزي كه اقتصاد كشور و وضع معيشتي مردم بهتر شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
1
9
هرروزراتعطيل كنيم تاهمه دركنارخانواده ها كاركنند اينم معطل شدن نيست وباعث كم شدن افسردگي وآمارطلاق ميشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
1
7
باعث تعجب است چرا افراذی با تعطیلی دو روز ذر هفته مخالفند با توجه به اینکه تمام کشورهای دنیا دو روز تعطیلی دارند و فواید این امر بر بهره وری و نشاط جامعه کاملا اثبات گردیده است .
بی‌خیال!!!
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
2
9
حالا که به لطف دولت خدمتگذار و به ادعاهای مکرر رئیس جمهور کشور در طول این چند سال به اندازه چند قرن پیشرفت کرده پیشنهاد میکنم ه از ابتدای تعطیلات عید نوروز تا عید سال آینده را بعنوان بین‌التعطیلین محسوب کنند و کلا همه سال را تعطیل اعلام کنند!!!!!!اینطوری دیگه در هیچ زمینه‌ای از کشورهای پیشرفته عقب نخواهیم ماند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
8
4
با سلام
تعطيلي پنجشنبه ها(ويا شنبه ها)يكي از اقدامات خوب دولت آقاي حمدي نژاد است. در اكثريت كشورهاي پيشرفته جهان(فكر مي كنم كه همه كشورهاي صنعتي)تمام مراكز اداري و آموزشي دو روز در هفته تعطيل هستند. اين تعطيلي از هر نظر به نفع دولت و مردم است. اگر كسي فكر مي كند كه تمام سي روز هفته را كار كردن يعني بالا رفتن راندمان و توليد از هر نوع سخت در اشتباه است. با زياد كار كردن نمي شود نتيجه زياد گرفت، بلكه با درست كاركردن مي توان بهره درست دريافت كرد. شما اگر به كشوري مانند آلمان برويد، ميانگين تردد جمعيت در خيابان ها را در 24 ساعت خيلي كمتر خواهيد يافت، در حالي كه در همين تهران ما تردد تقربا 24 ساعته بوده و هر ساعتي از شبانه روز خيابان ها بقدري تردد دارند كه يك آدم دلتنگ احساس تنهايي نكند. من با نظر آقاي احمدي نژاد كه تعطيلات ما كم است موافقم و واقعا اينطور است، اما اين مفهوم معادل اين نيست كه ما بيشتر كار مي كنيم، اما فعاليت جامعه ما زياد است، ولي اين فعاليت بيش از آنكه مفيد باشد فرسايشي است.بسياري از تلاش هاي ما بيهوده است و حاصلي ندارد. ما استاد هدر دادن وقت خود هستيم و ساز و كار جامعه ما متاسفانه اينگونه است.
من معتقدم كه كار چند ساعته پنجشنبه ها را مي توان در طول هفته جبران و تعطيلي را براي همه 2 روز كرد و از مزاياي آن به شرح زير بهره كافي برد:
1- كاهش ترددهاي ناشي از ايام تعطيل باعث مي شود تا آلودگي هوا به نسبت بيش از 15 درصد كاهش يابد.
2- با استراحت و رسيدگي به امور در ايام تعطيل از استرس و فشار روحي رواني ناشي از خستگي مفرط خصوصا در شهري مثل تهران كاسته و آمار قتل و جنايت ناشي از پرخاشگري از بين مي رود.
3- كارآيي بالقوه كاركنان اداري در ايام ديگر هفته بيشتر خواهد شد و بالفعل آن بستگي به مديريت مديران دارد.
4- در مصرف سوخت كاهشي قابل قبول ايجاد خواهد شد.
5- با رسيدگي بيشتر به خانواده آمار فساد و جدايي هاي هايي كه ريشه در خستگي جسمي و روحي پدران و مادران شاغل دارد، كاهش خواهد يافت.
6- در صورت نياز به مسافرت هر خانواده با يك روز مرخصي شنبه و يا چهارشنبه مي تواند به دورترين سفر برود.(حتي مشهد)در حالي كه در شرايط كاري 6 روز در هفته چنين چيزي امكان ندارد و نمي توان مثلا يكدانش آموز را 2 روز از درس جدا كرد و يا يك كارمند را به راحتي دو روز مرخص كرد.
7- با توجه به تقسيم مسافرت ها به طول سال و فرهنگ سازي و اطلاع رساني در اين خصوص، حجم قابل توجهي از تصادفات ناشي از تعطيلات چند روزه و شلوغي جاده ها كاسته خواهد شد.
8- با تعطيلي پنجشنبه عملا روز جمعه هم قابل استفاده مي شود و بدون آن از يك روز هيچ اسفاده اي نمي توان كرد.(احياء جمعه)
و در مجموع صرف نظر از نيت درست و يا نادرست مخالفين و موافقين، اين اقدام دولت جدا قابل تقدير بوده و من بهره وري بالاي تحصيلي فرزندم و آسايش بيشتر خانواده و آرامش آن را كاملا لمس كرده ام.
كاش مردم و مسئولين ما با مطالعه با هر موضوعي موافقت و يا مخالفت مي كردند و همه چيز را سياسي نمي كردند. كاش باور مي كرديم كه، در دنيا بجز سياست چيز ديگري هم هست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
1
1
حرف آقای رئیس جمهور رامنطقی می بینم واز دیدگاه دیگری اگر به موضوع نگاه کنید مسئله ریشه بیکاری دردنیا وحتی کشورهای صنعتی وجوامع اطلاعاتی امروزی بیشتربخاطراستفاده ازماشین بجای انسان است که باعث بیکارشدن تعدادی از نیروهای کارمیگردد ولی آیا دانشمندانی که این ابزار را ساخته اند هدفشان کاهش درآمد بعضی ازمردم بوده یا اینکه می خواستند برثروت بعضیها بطور تساعدی اضافه شود بنده تصور چنین فکری از طرف یک انسان فهیم ومغز فعال را بعید می دانم ومعتقدم که باید برای راحتی بیشتربشر و پرداختن به مواردی که بنا به میل خود اوست مانند مطالعه وتحقیق بوده پس باید زمان کاررا کم نمود وبرای انجام کاری که اکنون توسط تعدادی خاص انجام می شود کسان دیگری راهم شریک کرد اینگونه کیفیت کار و حتی کمیت درتولید نیز افزایش خواهد یافت که به دو شیوه افزایش تعطیلات و کاهش زمان کار از هشت ساعت درروز می تواند باشد . شاید مشکل بخش خصوصی ما نا کارمدی ابزار تولید یا دلایل دیگری که منجر به بصرفه نبودن تولید می باشد که معمولا بخش خصوصی با این دیدگاه آقای رئیس جمهور مخالفت می کند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
0
3
ما بالاخره نفهمیدیم درسال جهاداقتصادی بایدبیشتر کار وتلاش کرد یا بیشتر استراحت
اگرادعای پرکارترین دولت هم مثل پیشنهادهایشان باشد
که باید یا معنی پرکارترین رادرلغت نامه عوض کنیم یا....
ahadi
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
0
5
يك دانش آموز : قبلا از عصر پنجشنبه به خاطر تعطيلي جمعه حال خوشي به ما دست ميداد . حالا از عصر چهارشنبه به خاطر دو روز تعطيلي جال خوشتري به ما دست ميدهد . خداكند تعطيلات رسمي هم يا به شنبه بيفتد يا به چهارشنبه .... ديگر چه شود ... خيلي خيلي كيفور ميشويم .
vahid
|
MALAYSIA
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
1
0
لطفا در خصوص تعطیلی 5شنبه ها به موارد زیر توجه فرمایید
من پسرم کلاس پنجم دبستان است و متاسفانه ساعت کلاسی کفاف حجم درس را نمی دهد، به ناچار ساعت کلاسی بیشتر شده است و نتیجه اش خستگی بچه ها و افزایش حجم تکالیف آنها است. کلاسهای فوق برنامه هم با این برنامه جدید، حذف شده اند و از همه بدتر از زمان زنگهای تفریح و ورزش هم کاسته شده است.
به عقیده من، باید چنین طرحهایی را به صورت آزمایشی در یکی دو شهر ابتدا اجرا کرد تا ایرادات آن مشخص شود.
این موارد فشار مضاعف را به دانش آموزان مقطع سوم دبستان به بالا وارد می کند.
از سوی دیگر، با توجه به شاغل بودن والدین، عملا معضلی به نام تنها بودن بچه ها در روزهای 5شنبه در خانه را داریم.
آقایان تصمیم گیرنده؛ وقتی طرحی را از کشوری دیگر می گیرید، باید بومی سازی کنید تا مشکلات پیش نیاید. آقایان شنیده اند که کشورهایی 2 روز تعطیلات آخر هفته دارند، اما آیا شرایط کاری، شغلی درآمدی ما با آنها یکسان است؟ آیا آقایان می دانند که در اکثر کشورها شنبه ها یکی در میان روز کاری البته به صورت نیمه وقت است؟ آیا می دانند که بر اساس تقویم مدارس بین المللی، مدارس بازا هر دو ماه یک الی دو هفته تعطیلی دارند؟ آیا نمی دانند که بچه های ما درگیر آماده سازی و حفظ کردن فرمولهای عجیب و غریب برای برنده شدن در مسابقات و المپیادهای متعدد ناحیه ای و استانی و کشوری هستند و دست آخر همه انها را دارند آماده می کنند تا در مدارس تیزهوشان پذیرفته شوند؟
کاش آقایان کمی به فکر پرورش واقعی نسلی بودند که آینده سازان این مرز و بومند.
امیدوارم انتشار یابد.
نظرات بینندگان