arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۱ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

فنایی: داور بازی ایران - اسپانیا قضاوت خوبی داشت و توانست بازی را کنترل کند

کارشناس داوری فوتبال کشورمان معتقد است داور دیدار تیم‌های ملی ایران و اسپانیا قضاوت خوبی داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد فنایی درباره قضاوت کُنها در دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و اسپانیا به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» گفت: در نیمه اول صحنه خاصی رخ نداد و داور بیشتر درگیری‌ها را کنترل می‌کرد. کُنها قضاوت خوبی داشت و گل ایران را هم به درستی آفساید گرفت. در این صحنه اما داور، پرچم کمک داور را ندید. در این صحنه توپ به ران پای عزت‌اللهی برخورد کرد و پس از یک عکس‌العمل، توپ را وارد دروازه کرد.

وی ادامه داد: در تکنولوژی کمک داور ویدیویی، دوربین‌های خاصی استفاده می‌شود و آنها با این دوربین‌ها، آفساید را تأیید کردند. حتی اگر کمک داور ویدویی هم نبود، داوران می‌توانستند با هم مشورت و نظر خود را اعلام کنند.  کمک داور ویدیویی این صحنه را دید و تصمیم درستی هم گرفت.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان در مورد تصمیمات داور مسابقه در نیمه دوم بازی اظهار داشت: او در نیمه دوم به بازیکنان یکی دو کارت زرد نشان داد که درست بود. داور در صحنه‌های دیگری هم می‌توانست به بازیکنان دو تیم اخطار دهد. این بازی بسیار سخت بود و کُنها توانست بازی را کنترل کند. اینگونه دیدارها که تیمی مانند اسپانیا مقابل تیمی چون ایران بازی می‌کنند، احتمال درگیری و اتفاقات مختلف زیاد است. با این حال بازیکنان ما اخلاق را نباختند.

فنایی درخصوص صحنه‌ای که توپ روی خط دروازه ایران بود و رامین رضاییان روی توپ افتاد و توپ به دستان او برخورد کرد، تصریح کرد: آن صحنه هَند محسوب نمی‌شد و داور باید بازی را متوقف می‌کرد. چون بازیکنان دو تیم در اینگونه صحنه‌ها کارهای خطرناک انجام می‌دهند. فکر می‌کنم داور در این صحنه کوتاهی کرد. چون ممکن بود استوک کفش بازیکنان به خاطر عصبانیت آنها، به سر و صورت دروازه‌بان ما بخورد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان