arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۱ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

کی‌روش: نتیجه عادلانه، مساوی بود/ VAR اگر ۶ ماه دیرتر می‌آمد گل ما صحیح اعلام می‌شد

کارلوس کی‌روش بعد از شکست یک بر صفر تیم ملی ایران مقابل اسپانیا گفت: به نظرم شایسته باخت نبودیم و این نتیجه منصفانه نبود. این اتفاقات در آفریقا هم برای من رخ داده بود. ما امروز تیم خوبی داشتیم. از اسپانیا هم ممنونم چون از آن‌ها چیزهای زیادی یادگرفتیم. بازیکنان من نشان دادند که لیاقت زیادی دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران معتقد است این تیم شایسته کسب حداقل یک امتیاز مقابل اسپانیا بوده است.

کارلوس کی‌روش بعد از شکست یک بر صفر تیم ملی ایران مقابل اسپانیا گفت: به نظرم شایسته باخت نبودیم و این نتیجه منصفانه نبود. این اتفاقات در آفریقا هم برای من رخ داده بود. ما امروز تیم خوبی داشتیم. از اسپانیا هم ممنونم چون از آن‌ها چیزهای زیادی یادگرفتیم. بازیکنان من نشان دادند که لیاقت زیادی دارند.

سرمربی تیم ملی ایران گفت: به اسپانیا بابت این پیروزی تبریک می‌گویم. همچنین به بازیکنانم نیز تبریک می‌گویم زیرا با روحیه عالی و جنگنده مقابل مدعی کسب عنوان قهرمانی جام جهانی بازی کردند. ما نشان دادیم که آماده‌ایم سختی بکشیم و با تیمی چون اسپانیا رقابت کنیم. هدف ما استفاده کردن از تمام فرصت‌ها برای پیروزی در این دیدار بود. متاسفانه نتیجه‌ای را که منصفانه بود کسب نکردیم. ما احتیاج به نتیجه بهتری داشتیم. اسپانیا تیم خوبی است و به سبک عالی فوتبال بازی می‌کند. ما شایسته نتیجه بهتری بودیم.

او ادامه داد: ما تلاش خودمان را کردیم. فکر می‌ کنم با این نمایشی که ما داشتیم نتیجه عادلانه مساوی بود. نمی‌دانم چه بگویم. می‌خواهیم بازی بعدی را بازی کنیم و نمی‌خواهم راجع به انتخاب داوران هم چیزی بگویم پس می‌گویم گلی که زدیم آفساید بود!

کی‌روش درباره دیدار با پرتغال گفت: ما فینالی را مقابل اسپانیا داشتیم که خوب بازی کردیم. اگر بخواهیم این دیدار را با یک دیدار تنیس مقایسه کنیم، به گونه‌ای بود که ما می‌خواستیم پوئن آخر را بگیریم. ما برای توپ نهایی می‌جنگیدیم و امتیاز نهایی ما بازی با پرتغال است که اگر بتوانیم آن را کسب کنیم برنده خواهیم بود. فینال بعدی ما با پرتغال است و باید بهتر از امروز بازی کنیم تا موفق شویم.

کارلوس کی‌روش درباره آمادگی سردار آزمون در این دو دیدار تیم ملی و همچنین آمادگی وی برای بازی کردن در سطح اول فوتبال اروپا گفت: ما فکر می‌کنیم روسیه متعلق به اروپاست پس او اکنون در اروپا بازی می‌کند. او لایق این است که در فوتبال اروپا بازی کند. دوست ندارم درباره یکی از بازیکنانم صحبت کنم. من می‌خواهم درباره تیمم صحبت کنم. ما یک تیم هستیم. بیماری که ما به آن دچار شدیم شکست مقابل اسپانیاست. همه باید حاضر باشند تا برای تیم فداکاری کنند. سردار آزمون نیز از این قضیه مستثنی نیست. مهم‌ترین نکته این است که ما به نحوی که قول دادیم بازی کنیم. تیم ما باید به گونه‌ای بازی کند که علیه تیم حریف باشد و با حریفان رقابت کند. ما باید با تمام توان خود بازی کنیم و با روحیه جنگنده و مثبت به زمین برویم. فقط یک هدف در ذهن ما وجود دارد که آن هم گلزنی است. ما می‌خواستیم پس از چهار سال دوباره در جام جهانی گلزنی کنیم که این امر توسط داوران نادیده گرفته شد.

وی درباره VAR اضافه کرد: به نظر من این تکنولوژی ۱۰ سال دیرتر به دنیای فوتبال معرفی کرد. من این حرف را به عنوان یک مربی می‌زنم. اگر شش ماه دیرتر نیز این تکنولوژی به فوتبال معرفی می‌شد گل ما مقابل اسپانیا سالم به حساب می‌آمد. به هر حال اسپانیا برد اما عملکرد بازیکنان من شایسته نتیجه بهتری بود. به هر حال این فوتبال است اما این را هم بگویم که ما مقابل اسپانیا برنده هستیم زیرا نمایش فوق‌العاده‌ای اجرا کردیم. ما امروز تنها دو نتیجه می‌توانستیم مقابل اسپانیا بگیریم یا ببریم و یا یاد بگیریم. ما امروز چیزهای زیادی آموختیم.

سرمربی پرتغالی تیم ملی درباره بازی هجومی مقابل تیم کشورش یعنی پرتغال اظهار کرد: این را باید از پرتغال بپرسیم که آیا اجازه می‌دهد ما ۹۰ دقیقه حمله کنیم یا نه. اگر بتوانیم این کار را خواهیم کرد اما فوتبال این گونه نیست. پرتغال تیم خوبی است و بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارد. همان طورکه امروز نشان دادیم اگر بتوانیم حمله کنیم، حمله خواهیم کرد و خجالت نمی‌کشیم. این که اسپانیا مدت زیادی بازی را در کنترل خود داشت طبیعی است زیرا این سبک بازی آن‌هاست. آن‌ها همین تاکتیک را مقابل پرتغال، فرانسه و ایتالیا نیز به کار بردند. گاهی اوقات از آن‌ها ضعیف‌تر بودیم واین طبیعی است. حقیقت این است که بازی با نتیجه یک بر صفر به سود حریف به پایان رسید اما این مهم است که با احترام از زمین خارج شدیم و بازیکنانم می‌توانند به خانه بروند و با افتخار درباره این بازی با خانواده خود صحبت کنند.

او ادامه داد: وقتی شما پا به جام جهانی می‌گذارید و وقتی چنین وضعیتی یعنی محبوب نبودن وجود داشته باشد، برای رویاهایتان بجنگید و مردانه بازی کنید، جای افتخار و تشویق دارد. باید برای بازیکنان ایرانی احترام قائل بود و به آن‌ها تعظیم کرد زیرا مشکلات زیادی وجود داشت. نمی‌خواهم درباره مشکلات صحبت کنم زیرا نمی‌خواهم این شکست را توجیه کنم و ترجیح می‌دهم تنها به بازیکنانم افتخار کنم.

کی‌روش درباره آمادگی بازیکنان برای دیدار با پرتغال گفت: ما نگران این هستیم که یکی از کارکنانمان که در صحنه گل آفسایدی که زدیم مصدوم شد و به بیمارستان رفت. این مصدومیت نشانه احساس و عرق کادر من به تیم ملی است. این‌ها طرفدار هستند نه آن‌هایی که ترجیح می‌دهند ادای طرفدارها را دربیاورند. ما باید به رویاهای خود برسیم و آن صعود به دور بعد است. ما به اینجا نیامده‌ایم که سه بازی انجام دهیم و به خانه برگردیم. انتظار ما این است که لحظه به لحظه بهتر شویم و بهتر بازی کنیم. مقابل پرتغال حداکثر تلاش خود را می‌کنیم. کسی که این پیراهن یعنی پیراهن تیم ملی را بر تن می‌کند تنها باید یک هدف داشته باشد و آن بهتر کردن جایگاه این پیراهن پس از سوت داور است. ما برای مردم و دوست‌دارانمان بازی می‌کنیم.

وی افزود: ما در این جا هستیم تا رقابت کنیم. به هر حال این بخشی از فوتبال است. پرتغال هم مقابل مراکش همین گونه بازی کرد و تنها از یک موقعیت استفاده کرد. پرتغال چهار امتیاز دارد و از ما بالاتر است و ما جایگاه خود را از دست دادیم زیرا دو تیم چهار امتیازی بالاتر از خودمان داریم. می‌دانیم که سرنوشت، دست خودمان است و باید علیه حریف بعدی با تلاش حداکثری ظاهر شویم.

سرمربی تیم ملی درباره نزدیکی نتایج گروه B جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گفت: فوتبال اروپا شکاف زیادی با فوتبال آفریقا و آسیا دارد. دو سه تیم مثل مراکش و سنگال هستند که تنها به اسم، آفریقایی هستند زیرا بازیکنان آن‌ها در اروپا بازی می‌کنند. پروژه‌ها و برنامه‌هایی که برای اروپا است برای آفریقا نیست و می‌بینیم شکاف فوتبال این دو قاره نسبت به ۸ و ۴ سال قبل بیشتر شده است.

نظرات بینندگان