arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

معاون موگرینی: به زودی ۱۰۰ شرکت وارد مذاکرات کاری با طرف ایرانی می‌شوند

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان روز چهارشنبه در اسلو با معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد. اشمید در این دیدار به ابتکار گفتمان سیاسی صنایع که دربرگیرنده مذاکرات تجاری شرکت‌های کوچک و متوسط در سطح اتحادیه اروپا با ایران است، اشاره کرد و گفت که قرار است به زودی ۱۰۰ شرکت وارد مذاکرات کاری با طرف‌های ایرانی شوند و با توجه به این که بیش از ۶۰ درصد صنایع اروپا در این سطح فعالیت دارند، انتظار می‌رود چارچوب مناسبی برای همکاری با حمایت و مشارکت مستقیم اتحادیه اروپا به وجود آید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان روز چهارشنبه در اسلو با معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد.

علی‌اکبر صالحی که برای شرکت در نشست "اسلو فروم" به نروژ سفر کرده است، در ادامه دیدارهای دوجانبه‌اش با مقامات مختلف، با هلگا اشمید، معاون فدریکا موگرینی دیدار کرد.

صالحی در این ملاقات با تأکید بر اهمیت درک چندصدایی در جمهوری اسلامی ایران، توافق برجام را موضوعی جدی در مباحث سیاسی کشور عنوان و بر رفع انتظارات از این توافق تأکید کرد.

وی افزود: برای حفظ برجام نیازمند برآورده شدن انتظارات و نیازها و رفع عملی و دائمی تحریم‌های ظالمانه هستیم و امکان پایبندی به تعهدات برجام همزمان با تداوم تحریم‌ها به هیچ عنوان مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: اروپا تاکنون گام‌های خوبی در جهت حفظ برجام برداشته اما در شرایط کنونی باید بر نتایج عملی سیاست‌های اعلامی از سوی اتحادیه اروپا تمرکز کند.

همچنین اشمید در این دیدار تأکید کرد: اروپا مصمم‌تر از همیشه در صدد حفظ برجام خواهد بود و با ایجاد مکانیزم‌های ویژه جهت رسیدن به این هدف تلاش خواهد کرد.

او به ابتکار گفتمان سیاسی صنایع که دربرگیرنده مذاکرات تجاری شرکت‌های کوچک و متوسط در سطح اتحادیه اروپا با ایران است، اشاره کرد و گفت که قرار است به زودی ۱۰۰ شرکت وارد مذاکرات کاری با طرف‌های ایرانی شوند و با توجه به این که بیش از ۶۰ درصد صنایع اروپا در این سطح فعالیت دارند، انتظار می‌رود چارچوب مناسبی برای همکاری با حمایت و مشارکت مستقیم اتحادیه اروپا به وجود آید.

وی همچنین درخصوص سازوکارهای مالی و بانکی مورد نیاز نیز به تشریح آخرین وضعیت موجود پرداخت و اتحادیه اروپا را متعهد به یافتن راه حل مناسب برای برقراری روابط تجاری و مالی با ایران دانست.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان