arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

ترامپ بازگشت بقایای ۲۰۰ سرباز آمریکایی جنگ کره را تایید کرد: ما قهرمانان بزرگ کشته شده خود را پس گرفتیم

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که کره شمالی روز چهارشنبه بقایای ۲۰۰ نیروی مفقود آمریکایی از زمان جنگ کره را بازگردانده است. حدود ۷ هزار و ۷۰۰ پرسنل ارتش آمریکا از جنگ ۱۹۵۰-۱۹۵۳ کره مفقود الاثر شده اند. به گفته پنتاگون، مقامات کره شمالی در گذشته اشاره کردند که بقایای ۲۰۰ نیروی آمریکایی را در اختیار دارند. بیش از ۳۶ هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی در این جنگ کشته شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری رویترز نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که کره شمالی روز چهارشنبه بقایای ۲۰۰ نیروی مفقود آمریکایی از زمان جنگ کره را بازگردانده است.

این خبرگزاری امروز (پنجشنبه) افزود: مقامات نظامی آمریکا این اقدام را به صورت رسمی تایید نکرده اند.
ترامپ دیروز (چهارشنبه) در جمع هواداران خود در شهر دلوث ایالت مینه سوتا آمریکا گفت: ما قهرمانان بزرگ کشته شده خود را پس گرفتیم، بقایا امروز برگردانده شد، تابحال ۲۰۰ مورد فرستاده شده است.

رویترز ادامه داد:مقامات آمریکایی روز سه شنبه اعلام کردند که در روز‌های آتی کره شمالی 'شمار قابل ملاحظه ای' از بقایای اجساد را به مرکز فرماندهی سازمان ملل در کره جنوبی تحویل دادند و آن‌ها به پایگاه هوایی هیکام در هاوایی انتقال داده می‌شوند.

بر اساس اطلاعات ارتش آمریکا، حدود ۷ هزار و ۷۰۰ پرسنل ارتش آمریکا از جنگ ۱۹۵۰-۱۹۵۳ کره مفقود الاثر شده اند. به گفته پنتاگون، مقامات کره شمالی در گذشته اشاره کردند که بقایای ۲۰۰ نیروی آمریکایی را در اختیار دارند. بیش از ۳۶ هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی در این جنگ کشته شدند.

ترامپ ۲۲ خرداد در نشستی در سنگاپور با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار کرد و در جریان کنفرانس خبری پس از آن اعلام کرد که اون توافق کرده تا بقایای اجساد سربازان آمریکایی را تحویل دهد.

نظرات بینندگان