arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

کیهان: فضای برنامه فردوسی پور به مراسم بلیت بخت‌آزمایی شباهت دارد/ آقای فردوسی پور چرا به استعمارگری انگلیس اشاره نکرد؟

کیهان نوشت: یکی از این بخش‌ها به معرفی کشورهای حاضر در جام جهانی می‌پردازد. در این بخش، به بهانه رقابت تیم‌های هر کشوری، گزارشی از تاریخ سیاسی و اجتماعی آن کشور ارائه می‌شود. اما نکته قابل تأمل، سانسور و تحریف بسیاری از واقعیت‌های مهم تاریخی درباره این کشورهاست و گویی برنامه «2018» درحال تبلیغ این کشورهاست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

روزنامه کیهان نوشت: برنامه «2018» با اجرا و تهیه‌کنندگی عادل فردوسی‌پور، علاوه‌بر پخش زنده مسابقات این دوره از جام جهانی و تحلیل آنها، بخش دیگری هم دارد.

یکی از این بخش‌ها به معرفی کشورهای حاضر در جام جهانی می‌پردازد. در این بخش، به بهانه رقابت تیم‌های هر کشوری، گزارشی از تاریخ سیاسی و اجتماعی آن کشور ارائه می‌شود. اما نکته قابل تأمل، سانسور و تحریف بسیاری از واقعیت‌های مهم تاریخی درباره این کشورهاست و گویی برنامه «2018» درحال تبلیغ این کشورهاست. به‌طور مثال فردوسی‌پور در معرفی کشورهای انگلیس و فرانسه، هیچ‌ اشاره‌ای به مهم‌ترین بخش‌های تاریخ معاصر این کشورها، یعنی استعمار و برده‌داری و جنایات گسترده آنها در کشورهای تحت سلطه‌شان نکرد. این درحالی است که این برنامه فرصت بسیار مناسبی برای بیان بسیاری از واقعیت‌ها به مخاطب انبوه این برنامه است.

همچنین حجم بسیار زیاد دعوت از بینندگان این برنامه برای شرکت در مسابقه و قرعه‌کشی با دادن وعده جوایز چندین میلیونی در این برنامه، برخلاف رسالت صداوسیما در جهت ترویج اقتصاد مقاومتی و دوری از ‌اشرافی‌گری است. طوری که گاهی فضای برنامه به مراسم بلیت بخت‌آزمایی شباهت می‌یابد.

نظرات بینندگان