arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۲ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
نماینده مردم آمل:

دریای خزر در حال تبدیل شدن به باتلاق است/ صید ماهی خاویار به صفر رسیده

بخش عمده‌ای از دریای خزر در حال تبدیل شدن به باتلاق است که این معضل و مسئله اثرات بدی به دنبال دارد؛ در صورت تداوم این وضعیت و افزایش آلودگی رودخانه‌ها و به دنبال آن آلودگی دریاها بعید است در سال‌های آینده دریایی برجا ماند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دریای خزر در حال تبدیل شدن به باتلاق است/ صید ماهی خاویار به صفر رسیدهعضو مجمع نمایندگان مازندران مجلس با بیان اینکه به علت آلودگی رودخانه‌ها و دریاها ماهیان خاویاری نمی‌توانند تخم‌ریزی کنند، گفت: امروزه صید و تولید خاویار از دریای خزر به صفر رسیده است.

عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه به علت آلودگی رودخانه‌ها و دریاها ماهیان خاویاری نمی‌توانند تخم‌ریزی کنند، گفت: از یک سو کشورهای آسیای میانه و کشورهایی که همسایه دریای خزر هستند فاضلاب خود را در این دریا تخلیه می‌کنند و از سوی دیگر مسافران شهرهای شمالی زباله‌ها به ویژه وسایل پلاستیکی خود را به دریای خرز می‌اندازند در نتیجه آلودگی این دریا روز به روز افزایش می‌یابد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی افزود: در گذشته میزان صید خاویار، ماهیان خاویاری و آبزیان دریایی بسیار بالا بود؛ اما امروزه صید و تولید خاویار و آبزیان از دریای خزر به صفر رسیده و شرایط بسیار بد است و این موضوع از نظر اقتصادی آسیب های زیادی برای کشور دارد.

وی بیان کرد: بخش عمده‌ای از دریای خزر در حال تبدیل شدن به باتلاق است که این معضل و مسئله اثرات بدی به دنبال دارد؛ در صورت تداوم این وضعیت و افزایش آلودگی رودخانه‌ها و به دنبال آن آلودگی دریاها بعید است در سال‌های آینده دریایی برجا ماند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خاویار کالایی صادراتی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر صید خاویار به حالت تعطیل در آمده است و خاویارهای موجود نیز پرورشی هستند؛ متاسفانه مسئولان نیز برنامه‌ای برای رفع مشکلات موجود ندارند.

عضو مجمع نمایندگان مازندران مجلس با بیان اینکه اولویت کنونی دولت احیا دریاچه ارومیه است، ادامه داد: متاسفانه دولت سایر دریاها را رها کرده است.

نظرات بینندگان