arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۲ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

ترامپ: آغاز روند خلع سلاح اتمی کره شمالی/ تخریب 4 بخش مربوط به آزمایش اتمی

ترامپ که در جمع اعضای کابینه آمریکا صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوالی درباره روند اجرای توافق خلع سلاح اتمی کره شمالی، گفت این روند در جریان است و کره شمالی تاکنون چهار «بخش بزرگ» مرتبط با آزمایش تسلیحات اتمی را تخریب کرده است. این در حالی است که «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا روز گذشته به خبرنگاران گفت از اینکه کره شمالی اقدامی در جهت خلع سلاح اتمی انجام داده باشد، بی‌اطلاع است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ: آغاز روند خلع سلاح اتمی کره شمالی/ تخریب 4 بخش مربوط به آزمایش اتمیرئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد روند خلع سلاح اتمی کره شمالی آغاز شده و این کشور تا الان چهار بخش مربوط به آزمایش اتمی را تخریب کرده است.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه مدعی شد که روند خلع سلاح اتمی کره شمالی آغاز شده است.

ترامپ که در جمع اعضای کابینه آمریکا صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوالی درباره روند اجرای توافق خلع سلاح اتمی کره شمالی، گفت این روند در جریان است و کره شمالی تاکنون چهار «بخش بزرگ» مرتبط با آزمایش تسلیحات اتمی را تخریب کرده است.

این در حالی است که «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا روز گذشته به خبرنگاران گفت از اینکه کره شمالی اقدامی در جهت خلع سلاح اتمی انجام داده باشد، بی‌اطلاع است.

رسانه‌های آمریکایی نیز هفته گذشته با استناد به تصاویر ماهواره‌ای نوشتند که بر خلاف ادعای دولت ترامپ، به نظر نمی‌رسد اقدامی برای تخریب مرکز آزمایش اتمی کره شمالی صورت گرفته باشد.

ترامپ دو هفته پیش با سفر به سنگاپور با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار کرد. پس از این دیدار، طرفین به توافقی دست یافتند که ترامپ آن را «جامع» خواند، اما در عمل سندی چهار صفحه‌ای بود که به کلیات و اهداف مذاکرات طرفین پرداخت. ترامپ گفت رهبر کره شمالی شفاها به او قول داده که پیونگ‌یانگ مرکز آزمایش اتمی خود را تخریب کند.

نظرات بینندگان