arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۱۷۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۲ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

وزیر بهداشت: امسال افزایش قیمت دارو بیش از 9 % نخواهد بود/ با سودجویان برخورد می کنیم

سید حسن هاشمی افزود: در شرایطی که وضعیت بازار نابسامان است، احتمال دارد افرادی قصد سوءاستفاده و سودجویی داشته باشند، این در حالیست که امسال افزایش قیمت دارو بیش از 9 درصد نخواهد بود. وی اضافه کرد: یکی از راه های پیشگیری از بروز تخلفات در این بخش، اعلام فهرست داروها و قیمت فروش آن در بازار به مردم از سوی سازمان غذا و داروست تا آنها علاوه بر گزارش تخلفات به سامانه 190 وزارت بهداشت، بتوانند با مراجعه به سایت این سازمان، از قیمت داروها آگاه شوند و از این طریق از سودجویی و اجحاف به مردم جلوگیری شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر بهداشت: امسال افزایش قیمت دارو بیش از 9 % نخواهد بود/ با سودجویان برخورد می کنیموزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تیم های نظارتی و تعزیراتی برای برخورد با سودجویان فعال تر شده اند، گفت: سامانه 190 آماده دریافت گزارش تخلفات حوزه بهداشت، درمان و داروست.

به گزارش ایرنا، سید حسن هاشمی افزود: در شرایطی که وضعیت بازار نابسامان است، احتمال دارد افرادی قصد سوءاستفاده و سودجویی داشته باشند، این در حالیست که امسال افزایش قیمت دارو بیش از 9 درصد نخواهد بود.

وی اضافه کرد: یکی از راه های پیشگیری از بروز تخلفات در این بخش، اعلام فهرست داروها و قیمت فروش آن در بازار به مردم از سوی سازمان غذا و داروست تا آنها علاوه بر گزارش تخلفات به سامانه 190 وزارت بهداشت، بتوانند با مراجعه به سایت این سازمان، از قیمت داروها آگاه شوند و از این طریق از سودجویی و اجحاف به مردم جلوگیری شود.

هاشمی ادامه داد: از مردم تقاضا داریم با ما همکاری کنند زیرا در اعلام و گزارش تخلفات و سودجویی ها نباید کوتاه آمد در غیر این صورت، افراد به توسعه و ترویج کار خلاف، تشویق می شوند.

وزیر بهداشت به اختصاص ارز 4200 تومانی از سوی دولت به تولید و تامین کنندگان کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم اشاره کرد و گفت: اکنون مردم با رقمی بیشتر از ارز 4200 تومانی، کالاهای اساسی را خریداری می کنند بنابراین باید کنترل و بازرسی ها تقویت شود چون شرایط کشور، متفاوت از سایر دوره های دیگر است.

وی از فعالان حوزه دارو و تجهیزات پزشکی خواست، با مردم همراهی کنند تا شرایط کنونی کشور، باعث آسیب به آنها نشود زیرا در این بخش، انسانیت، نوعدوستی و علاقه به میهن و مردم باید در عمل نشان داده شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: باید منصف بود؛ هیچ فردی انتظار ندارد فروشندگان و تامین کنندگان کالاها، سودی نبرند اما سودجویی غیرمعمول به ویژه در شرایطی که همه دشمنان در پی تضعیف، برخورد، مقابله و به زانو درآوردن کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند، یک خیانت ملی است؛ انصاف حکم می کند همه را ببینیم و فقط به منافع شخصی توجه نداشته باشیم.

نظرات بینندگان