arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۳ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

چهار ایرانی به جرم قاچاق مواد مخدر در گرجستان بازداشت شدند

مسئول اداره کل مبارزه با جرایم سازمان یافته گرجستان، از بازداشت چهار تبعه ایرانی به اتهام قاچاق و فروش مواد مخدر در این کشور خبر داد .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چهار ایرانی به جرم قاچاق مواد مخدر در گرجستان بازداشت شدندبه گزارش پایگاه خبری ' نیوز گئورگیا ' ، ماموکا چلیدزه امروز ( پنجشنبه) در یک نشست خبری گفت : پلیس گرجستان اخیرا یک شهروند ایرانی که 800 گرم ماده مخدر هروئین در 282 بسته همراه داشت را در شهرستان مارنئولی بازداشت کرد . 
وی افزود: همچنین در قالب عملیات مبارزه با قاچاق مواد مخدر ، یک تبعه دیگر ایران نیز در یکی از هتل های شهر تفلیس بازداشت و از وی یک کیلوگرم تریاک کشف و مصادره شد . 
چلیدزه اظهار داشت : این شهروند ایرانی ممکن است به هشت تا 20 سال زندان محکوم شود . 
این مقام گرجی گفت : دو شهروند ایرانی دیگر نیز در گذرگاه مرزی ' قیرمیزی کئرپو' واقع در مرز مشترک گرجستان و جمهوری آذربایجان بازداشت شدند و از آنها 900 گرم هروئین در 193 بسته کشف و مصادره شده است . 
چلیدزه خاطرنشان کرد : بر اساس قانون کیفری گرجستان این دو شهروند ایرانی نیز ممکن است به هشت تا 20 سال زندان و یا حبس ابد محکوم شود . 
وی افزود: پلیس گرجستان از اوایل سال جاری میلادی تا به حال 72 نفر را به اتهام فروش مواد مخدر بازداشت کرده و در این مدت 13 کیلوگرم هروئین ، هفت هزار قرص مخذر، 1.3 کیلوگرم کوکائین و 3.5 کیلوگرم روانگردان کشف و مصادره کرده است . 

نظرات بینندگان