arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۷

حمله تروریستی در اتیوپی با یک کشته و ۱۶۵ زخمی / هدف حمله، نخست‌وزیر بود

منابع خبری عربی اعلام کردند که شمار قربانیان حمله تروریستی در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی به یک کشته و ۱۶۵ زخمی رسید. این حمله تروریستی در جمع هواداران «ابی احمد» نخست وزیر و پس از پایان یافتن سخنرانی او روی داد. تروریست عامل این حمله قصد داشت بمب را به سمت محلی که نخست وزیر اتیوپی نشسته بود پرتاب کند که مردم مانع او شدند و بمب در میان آن‌ها منفجر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع خبری عربی اعلام کردند که شمار قربانیان حمله تروریستی صبح روز شنبه در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی به یک کشته و ۱۶۵ زخمی رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی اتیوپی، این حمله تروریستی در جمع هواداران «ابی احمد» نخست وزیر و پس از پایان یافتن سخنرانی او روی داد.
رسانه‌های عربی اعلام کردندکه تروریست عامل این حمله قصد داشت بمب را به سمت محلی که نخست وزیر اتیوپی نشسته بود پرتاب کند که مردم مانع او شدند و بمب در میان آن‌ها منفجر شد.
بر اساس این گزارش، مهاجم لباس نیرو‌های پلیس را بر تن کرده بود.
برخی رسانه‌ها شمار کشته‌های این حمله را چهار تن اعلام کرده اند.
نخست وزیر اتیوپی قربانیان این حمله تروریستی را شهدای عشق و صلح دانست و گفت:: کشتار دیگران نشانه شکست است.
احمد افزود: این تلاش مذبوحانه‌ای از سوی کسانی بود که نمی‌خواهند اتیوپی متحد باشد، پلیس در خصوص عاملان این حمله تحقیق می‌کند و آنان را تحویل دادگاه می‌دهد.
ابی احمد ۴۲ ساله که نخستین نخست وزیر مسلمان در تاریخ اتیوپی محسوب می‌شود، روز ۱۳ فروردین سالجاری سوگند یاد کرد.
جمهوری دموکراتیک فدرال اتیوپی (حبشه) با یک میلیون و ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع مساحت، دهمین کشور بزرگ آفریقاست و پایتخت آن آدیس آبابا است.
اتیوپی یکی از قدیمی‌ترین کشور‌های مستقل آفریقا و از کهن‌ترین کشور‌های جهان به شمار می‌رود که پس از ارمنستان مسیحیت را دین رسمی خود اعلام کرد.
بر اساس آخرین آمارها، بیش از ۶۰ درصد مردم این کشور مسیحی هستند.
رئیس مجلس و نخست وزیر این کشور که طی یک ماه پیش انتخاب شده اند، مسلمان هستند.

نظرات بینندگان