arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۷

نوبخت: برای گرفتن عطش عده‌ای، مجبور شدیم ۷ میلیون سکه در بازار عرضه کنیم

سخنگوی دولت گفت: برای گرفتن عطش عده‌ای در جهت خرید سکه مجبور شدیم بیش از هفت میلیون قطعه سکه در بازار عرضه کنیم. او گفت: ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار تا ۲۵ خردادماه سال جاری ارز ۴۲۰۰ تومان فروختیم که این میزان از مدت مشابه سال گذشته بیشتر بوده است. چه ضرورتی دارد چنین ولعی در بازار ایجاد شود؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی دولت گفت: برای گرفتن عطش عده‌ای در جهت خرید سکه مجبور شدیم بیش از هفت میلیون قطعه سکه در بازار عرضه کنیم.

محمدباقر نوبخت در حاشیه سفر به شهرستان پاکدشت و تشکیل شورای اداری این شهرستان گفت: برگزاری شورای اداری شهرستان‌ها با حضور مسئولین ملی دو هدف را دنبال می‌کند؛ نخست آنکه مسئولین ملی از آنچه که در سطح شهرستان می‌گذرد آگاهی پیدا کنند زیرا بی‌تردید بدون اطلاع از آنچه که در شهرستان‌ها می‌گذرد نمی‌توانند در جهت حل معضلات گام بردارند.

وی افزود: هدف دیگر این است که مسئولین شهرستان‌ها از مباحث ملی آگاهی پیدا کنند. در حقیقت وظیفه مدیران سطوح عالی است که وقتی به مدیران سطوح میانی می‌رسند سیاست‌های کلی دولت را منعکس کنند که این اهداف در سفرهای شهرستانی استان تهران محقق می‌شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: بحمدالله با برگزاری سفرهای شهرستانی در بخش نخست به خوبی مسئولین شهرستان ایفای نقش می‌کنند و از دید من توانستند در این جلسه نیازهای منطقه را به خوبی بازگو کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بازدید از کمربندی فرون‌آباد - پاکدشت در مسیر تهران - سمنان اشاره کرد و گفت: با ساخت این بزرگراه، می‌توان بخش اعظم ترافیک تهران - سمنان را حل و فصل کرد و به این ترتیب از اتلاف وقت شهروندان در این مسیر جلوگیری کرد. در شورای اداری شهرستان پاکدشت مباحث دیگری همچون تکمیل بیمارستان زعیم، تکمیل شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه این شهرستان و همچنین بحث قطار شهری و مطالعات آن به خوبی توسط مسئولین شهرستان منعکس شد. بی‌تردید هر آنچه که در این جلسه عنوان شد پیگیری خواهد شد و قطعا توسط استاندار تهران در شورای اداری استان نیز مطرح و پیگیری می‌شود.

نوبخت تاکید کرد: خوشبختانه در سه ماهه نخست سال جاری هیچ آثار منفی در شاخص‌های اقتصادی ما دیده نشد به شکلی که رشد اقتصادی و همچنین اشتغال بالنسبه خوب بوده است که این آمارها توسط بانک مرکزی و مرکز آمار ایران اعلام شده است. در حال حاضر تهدید بزرگی صورت گرفته که نمی‌توانیم آسان از کنار آن عبور کنیم. به هر ترتیب یک قدرت بزرگ اقتصادی ما را تهدید کرده لذا باید پیش‌طراحی انجام دهیم و برای آینده از همین امروز سناریوهای مختلفی را داشته باشیم که این کار توسط سازمان برنامه و بودجه انجام شده است. قطعا منابع را براساس این سناریوها تنظیم و پیش‌بینی خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: شورای عالی هماهنگی اقتصادی توسط مقام معظم رهبری متشکل از سه قوه طراحی و ابلاغ شده است که در دومین جلسه آن در دوشنبه هفته گذشته مقرر شد ضمن اینکه روسای سه قوه در آن حضور یابند، افرادی نیز از هر سه قوه مسئولیت اداره این جلسات را برعهده گیرند.

وی افزود: امروز اتاق جنگ اقتصادی علیه ما در خزانه‌داری آمریکا تشکیل شده و بر همین اساس باید در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سازوکار اقتضایی مناسب را داشته باشیم.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نوسانات قیمت ارز در ماه‌های گذشته گفت: هول زدن برخی از افراد که به بازار هجوم می‌آورند، موجب افزایش قیمت ارز شده است. به این ترتیب اگر ما به بانک مرکزی آمریکا هم وصل باشیم برای تامین ارز در این شرایط با مشکل مواجه می‌شویم. بیش از هفت میلیون قطعه سکه برای اینکه عطش عده‌ای گرفته شود به بازار عرضه شد. ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار تا ۲۵ خردادماه سال جاری ارز ۴۲۰۰ تومان فروختیم که این میزان از مدت مشابه سال گذشته بیشتر بوده است. چه ضرورتی دارد چنین ولعی در بازار ایجاد شود؟

نوبخت افزود: منابع ما هنوز بیش از مصارف ماست. نباید در این شرایط شاهد تضعیف پول ملی در برابر ارزهای خارجی باشیم لذا نیاز به کمک یکدیگر داریم.

وی تاکید کرد: بودجه فعلی کشور از نقاط قوت است. از جمله دو تبصره ۱۸ و ۱۹ برای کارهای تولیدی و اشتغال‌زا و همچنین عمرانی و زیربنایی است. بی‌تردید از منابع غیردولتی به طرح‌های بخش خصوصی کمک خواهیم کرد و از اعتبارات دولتی برای طرح‌های عمرانی منابعی را اختصاص خواهیم داد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان