arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۱ - ۰۳ تير ۱۳۹۷

سوءقصد نافرجام علیه رئیس‌جمهوری زیمبابوه / دو معاون منانگاگوا زخمی شدند

رئیس‌جمهوری زیمبابوه از انفجاری که موجب زخمی شدن دو معاون او و چندین مقام حزبی شد، جان سالم به در برد. در جریان این انفجار که در شهر بولاوایو، دومین شهر بزرگ زیمبابوه رخ داد، ۱۵ تن زخمی شدند که حال سه تن از آنان وخیم گزارش شده است. تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد انفجاری صورت می‌گیرد و دود اطراف "امرسون منانگاگوا"، رئیس‌جمهوری زیمبابوه را احاطه می‌کند و او از پله‌های محل سخنرانی پایین می‌آید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهوری زیمبابوه از انفجاری که موجب زخمی شدن دو معاون او و چندین مقام حزبی شد، جان سالم به در برد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در جریان این انفجار که در شهر بولاوایو، دومین شهر بزرگ زیمبابوه رخ داد، ۱۵ تن زخمی شدند که حال سه تن از آنان وخیم گزارش شده است. تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد انفجاری صورت می‌گیرد و دود اطراف "امرسون منانگاگوا"، رئیس‌جمهوری زیمبابوه را احاطه می‌کند و او از پله‌های محل سخنرانی پایین می‌آید.

منانگاگوا با اشاره به زخمی شدن معاونانش گفت: من به اینگونه توطئه‌ها عادت کرده‌ام. انفجار در چند سانتی من رخ داد اما زمان مرگ من فرا نرسیده بود. این انفجار دو معاون رئیس‌جمهوری زیمبابوه را مجروح کرد.

تلویزیون دولتی زیمبابوه "زد.بی.‌سی" این انفجار را "ترور ناکام" توصیف کرد اما منانگاگوا تاکید دارد اوضاع کشورش در آستانه برگزاری اولین انتخابات از زمان عزل رابرت موگابه، رئیس‌جمهوری سابق زیمبابوه در ۳۰ ژوئیه در آرامش به سر می‌برد.

رئیس‌جمهوری کنونی زیمبابوه در پیامی نوشت: این اقدام خشونت‌بار بی‌معنا موجب زخمی شدن چندین تن شد و من در بیمارستان از آنها عیادت کردم. این کمپین انتخاباتی تاکنون در فضایی آرام و مسالمت‌آمیز برگزار شده است و اجازه نمی‌دهیم چنین حرکات بزدلانه‌ای راهمان را به سمت انتخابات منحرف کند.

نظرات بینندگان