arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۳ - ۰۳ تير ۱۳۹۷
در جلسه هیات دولت تصویب شد

اختصاص 9 هزار میلیارد ریال برای رفع تنش آب شرب در مناطق بحرانی کشور

هیأت وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، با اختصاص مبلغ 8 هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار به منظور رفع تنش آب شرب در مناطق بحرانی کشور موافقت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اختصاص 9 هزار میلیارد ریال برای رفع تنش آب شرب در مناطق بحرانی کشورهیأت وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، با اختصاص مبلغ 8 هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار به منظور رفع تنش آب شرب در مناطق بحرانی کشور موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، دولت این تصمیم را با توجه به دستور رئیس جمهور مبنی بر تخصیص منابع اعتباری برای تأمین آب شرب اضطراری، ارتقای کیفیت و کمک به طرح‌های تأمین آب پایدار شهرها و روستاهای کشور اتخاذ کرد.

 

موافقت با اختصاص تسهیلات برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی

دولت همچنین با توجه به لزوم تأمین نقدینگی مورد نیاز برای خرید به موقع محصولات کشاورزی و جلوگیری از ضرر و زیان احتمالی تولیدکنندگان این بخش، مبلغ 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی اختصاص داد.

همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف شد به منظور تأمین به موقع نقدینگی، مبلغ 5 هزار میلیارد ریال به عنوان تنخواه از محل اعتبارات قانون بودجه سال 1397 کل کشور در اختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران قرار دهد.

 

شرکت‌های خودروساز از رعایت شروط دریافت تسهیلات در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری مستثنی شدند

در جلسه امروز هیأت وزیران در راستای تکلیف خودروسازان نسبت به واردات قطعات و تولید خودروهای سنگین جهت اجرای طرح جایگزینی و نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل تجاری درون و برون شهری، مصوب کرد شرکت‌های خودروساز و متقاضیان دارای خودروی فرسوده مشمول این طرح از رعایت برخی شروط و تعهدات ناظر به دریافت تسهیلات در طرح مذکور مستثنی شوند.

 

برنامه زمانی اعمال حدود مجاز آلایندگی موتورسیکلت‌های بنزینی تغییر کرد

هیات دولت همچنین با تغییر برنامه زمانی اعمال حداقل حدود مجاز آلایندگی موتورسیکلت‌های بنزینی موافقت کرد.

بر این اساس، حدود مجاز آلایندگی موتورسیکلت برای سال 1397 بنزین یورو 3 و برای سال 1398 بنزین یورو 4 و از سال 1400 به بعد مطابق استاندارد روز اتحادیه اروپا خواهد بود.

نظرات بینندگان