arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۵ - ۲۵ مهر ۱۳۹۰

پوشيدن دامن در مدارس انگليس ممنوع شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدارس انگليس با ابراز نگراني از شرايط پوشش، دانش‌آموزان دختر را از پوشيدن دامن‌هاي كوتاه منع كرد.

به گزارش «ايسنا» به نوشته روزنامه ديلي ميل، اين اقدام با هدف حراست از دانشجويان دختر و رعايت بهداشت انجام شده است. طبق قوانين جديد پوشيدن دامن‌هايي شش سانت بالاي زانو در مدارس ممنوع است و دانش‌آموزاني كه از اين قانون سرپيچي كنند، مجبور به پوشيدن شلوار هستند.

منتقدان اين طرح اعلام كرده‌اند كه اين اقدام احتمالا موجب درگيري‌هاي بيشتر در مدارس مي‌شود، اما اين در حالي است كه اولياي مدارس تصريح كرده‌اند كه اين اقدام در راستاي حفظ امنيت جاني دانش‌آموزان انجام شده است.

برخي از مدارس نيز اعلام كرده‌اند كه پوشيدن دامن‌هاي 11 سانت بالاتر از زانو خلاف مقررات است. برخي از مديران مدارس نيز معتقدند كه پيشنهاد دامن‌هايي بلندتر عاملي براي حملات جنسي به دختران است و دختران به اشتباه اين برداشت را خواهند كرد.

اين مدير در ادامه گفت: آمار حملات جنسي به زنان و دختران طي سال‌هاي اخير نشان مي‌دهد كه اين اتفاق ارتباطي به نوع پوشش آنها ندارد.

يك قاضي انگليسي در گفت‌وگو با روزنامه اينديپندنت گفت: اين فكر كه دختراني كه از شلوار استفاده مي‌كنند در معرض حملات جنسي قرار نمي‌گيرند، كاملا اشتباه است. پوشيدن دامن بخشي از سياست‌هاي آموزش‌وپرورش در امور يونيفورم است و وقت گذاشتن بر روي آن بيهوده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
0
15
درسته که ارتباطی بین پوشش و حملات جنسی به دختران وجود نداره.... نمونه هایی هم میشه براش آورد.البته این نکته را هم باید ذکر کرد که این گفته در کدام کشور مصداق داره و جنبه مردم هم در این رابطه مهمه.
نظرات بینندگان