arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۷

دینار بحرین به پایین‌ترین سطح در ۱۷ سال گذشته رسید

در بازار‌های ارزی منطقه دیروز (سه شنبه) هر دینار بحرین ۳۸۳ / ۰ دلار ارزشگذاری شد که پایین‌ترین نرخ در ۱۷ سال گذشته بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بازار‌های ارزی منطقه دیروز (سه شنبه) هر دینار بحرین ۳۸۳ / ۰ دلار ارزشگذاری شد که پایین‌ترین نرخ در ۱۷ سال گذشته بود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری 'القدس العربی'، کارشناسان اقتصادی معتقدند که کاهش ارزش پول بحرین ناشی از فروش ارز توسط صندوق‌های تامین مالی در بازار و رشد بدهی‌های دولت این کشور بوده است.
القدس العربی افزود: با وجود کاهش ارزش دینار بحرین، بانک مرکزی این کشور نرخ مبادله دینار با دلار آمریکا را ۰.۳۷۶ اعلام کرده است.
بر اساس این گزارش، کارشناسان بانکی گفتند که دولت بحرین به منظور مقابله با شرایط کنونی پول این کشور اقدامی نکرده و کاهش ارزش اوراق قرضه بین المللی در بازار بحرین در هفته گذشته عامل اصلی نگرانی در بازار ارز این کشور بوده است.
خبرگزاری 'رویترز' نیز اعلام کرد که بانک مرکزی بحرین به تماس‌ها در خصوص علت کاهش ارزش دینار پاسخی نمی‌دهد.
به گزارش خبرگزاری، ذخایر ارزی بحرین در سال‌های اخیر به دنبال کاهش قیمت نفت و اشتباه محاسبات ناشی از توطئه نفتی عربستان، بیش از پنجاه درصد کاهش یافته است.
نهاد‌های مالی بحرین با بررسی وضعیت نامناسب مالی این کشور، صدور اوراق بهادار را در دستور کار خود قرار داده اند و چاره‌ای جز اتخاذ تدابیر جبرانی برای غلیه بر مشکلات موجود ندارد.
آسیب دیگری که افت قیمت نفت در بازار‌های جهانی به اقتصاد بحرین زده است، کاهش حجم صاردات و شاخص‌های اقتصادی این کشور در مقایسه با سال ۲۰۱۴ است.
از سوی دیگر رژیم بحرین که با بحران مشروعیت در داخل کشور نیز دست و پنجه نرم می‌کند و با فضای سیاسی بحرانی روبه رو است.
این رژیم به منظور سرپوش گذاشتن بر آثار منفی بحران اقتصادی، از ماه ژوئن سال ۲۰۱۵ از ارائه آمار اقتصادی خودداری کرده و اطلاعات محدودی در زمینه وضعیت اقتصادی این کشور منتشر شده است.
بر اساس اعلام منابع رسمی، ذخایر ارزی بحرین در ۲۰۱۶ بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۸۰ میلیون دلار بود، در صورتی که حجم این ذخایردر سال ۲۰۱۵ حدود ۴ میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۴، شش میلیارد دلار اعلام شده بود.
همچنین دولت بحرین که به علت سقوط بهای نفت در بازار‌های جهانی با مشکل کسری بودجه روبروست، اعلام کرد، میزان استقراض خود را به ۲۵۰ میلیون دلار افزایش می‌دهد.

نظرات بینندگان