arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۶۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۷

بحث متصل شدن خطوط ریلی اسرائیل-عربستان از طریق اردن جدی‌تر شد / حمایت تل آویو از طرح «راه‌آهن صلح»

اسرائیل برای متصل کردن خطوط راه‌آهن خود به عربستان از طریق اردن برنامه‌ریزی می‌کند. در چارچوب توسعه روابط تجاری اسرائیل و عربستان، اسرائیل کاتس، وزیر اطلاعات و حمل و نقل رژیم صهیونیستی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم بر سر جلب حمایت منطقه‌ای از طرح "راه‌آهن صلح" به منظور متصل کردن شبکه ریلی اسرائیل به عربستان از طریق اردن توافق کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رژیم صهیونیستی برای متصل کردن خطوط راه‌آهن خود به عربستان از طریق اردن برنامه‌ریزی می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، در چارچوب توسعه روابط تجاری اسرائیل و عربستان، اسرائیل کاتس، وزیر اطلاعات و حمل و نقل رژیم صهیونیستی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم بر سر جلب حمایت منطقه‌ای از طرح "راه‌آهن صلح" به منظور متصل کردن شبکه ریلی اسرائیل به عربستان از طریق اردن توافق کرد.

کاتس گفت: در مرحله آتی به نیابت از دولت قصد دارم برای متصل کردن راه‌آهن عربستان و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با بندر حیفا از طریق اردن و نیز متصل کردن فلسطین از طریق شهر جنین واقع در شمال کرانه باختری رایزنی کنم. این خطوط یک رابط اقتصادی برای همه طرف‌ها خواهد بود و بهره‌برداری بزرگ اقتصادی را برای اسرائیل محقق خواهد کرد.

پیشتر روزنامه "اسرائیل الیوم" نوشته بود، دولت نتانیاهو به دنبال اجرای طرحی دیگر است که نشان‌دهنده همگرایی میان تل‌آویو و ریاض است و این طرح با همکاری مشترک آمریکا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و چین اجرایی خواهد شد.

نظرات بینندگان