arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۶۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۷

موافقت کنگره با الحاق پورتوریکو به ایالت‌های آمریکا / تعداد ایالت‌های آمریکا به ۵۱ می‌رسد

کنگره ایالات متحده آمریکا، طرح الحاق جزیره پورتوریکو به ایالت‌های پنجاه‌گانه آمریکا را تصویب کرد. پورتوریکو از سال ۱۸۹۸ میلادی به عنوان قلمرو آمریکا شناخته شده است. ساکنان این جزیره شهروندان آمریکا هستند، اما آن‌ها نمی‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند و تنها یک نماینده با حق رای دادن در کنگره دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کنگره آمریکا با الحاق جزیره پورتوریکو به ایالت‌های پنجاه‌گانه این کشور موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، کنگره ایالات متحده آمریکا، طرح الحاق جزیره پورتوریکو به ایالت‌های پنجاه‌گانه آمریکا را تصویب کرد.
این سند توسط جنیفر گونزالس کولون، نماینده پورتوریکو در مجلس نمایندگان کنگره و 37 تن از نمایندگان کنگره از هردو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به کنگره ارایه شد.
گنزالس کولون گفت: امروز یک روز تاریخی است، من افتخار می‌کنم یکی از کسانی هستم که راه الحاق پورتوریکو به آمریکا را هموار کرد.
پورتوریکو از سال 1898 میلادی به عنوان قلمرو آمریکا شناخته شده است. ساکنان این جزیره شهروندان آمریکا هستند اما آنها نمی‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند و تنها یک نماینده با حق رای دادن در کنگره دارند.

جمعیت پورتوریکو سه میلیون و ۶۶۷ هزار نفر و زبان‌های رسمی آن اسپانیایی و انگلیسی است، زبان رایج اکثریت مردم جزیره، اسپانیایی است و تنها حدود یک‌چهارم جمعیت پورتوریکو انگلیسی را روان صحبت می‌کنند.

با الحاق پورتوریکو به آمریکا این کشور دارای ۵۱ ایالت می شود.

نظرات بینندگان