arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۷ - ۱۰ تير ۱۳۹۷

مسمومیت ۱۱۲ نفر از روستاییان رامهرمز / علت: بعد از ۲۰ ساعت قطعی آب، از آب چشمه خوردند و مسموم شدند

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: حدوداً ۲۰ ساعت آب منطقه قطع بوده و مردم مجبور بودند از آب چشمه استفاده کنند و با توجه به اینکه منبع مسمومیت افراد یکی بوده این احتمال وجود دارد که آب منبع اصلی باشد. وی اظهار کرد: آمار روستائیان مسموم شده در بخش ابوالفارس رامهرمز به ۱۱۲ نفر رسید. از صبح تا این لحظه تعداد ۳۱ نفر از کودکان مسموم به اهواز و به بیمارستان‌های ابوذر، سینا، امیرالمومنین (ع)، آیت الله کرمی و شرکت نفت منتقل شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: حدوداً 20 ساعت آب منطقه قطع بوده و مردم مجبور بودند از آب چشمه استفاده کنند و با توجه به اینکه منبع مسمومیت افراد یکی بوده این احتمال وجود دارد که آب منبع اصلی باشد.

به گزارش فارس، بامداد گذشته برخی از روستاییان بخش ابوالفارس رامهرمز دچار مسمومیت شدند که این مسمومیت سبب اعزام آنها به مراکز درمانی شد.

شهیار میرخشتی در این باره گفت: آمار روستائیان مسموم شده در بخش ابوالفارس رامهرمز به ۱۱۲ نفر رسید.

وی اظهار کرد: از صبح تا این لحظه تعداد 31 نفر از کودکان مسموم به اهواز و به بیمارستان‌های ابوذر، سینا، امیرالمومنین (ع)، آیت الله کرمی و شرکت نفت منتقل شدند.

رئیس مرکز اورژانس خوزستان با بیان اینکه هنوز علت مسمومیت مشخص نیست، افزود: تعداد 30 نفر از افراد مسموم نیز در بیمارستان رامهرمز بستری شدند.

وی عنوان کرد: افراد مسموم تنها کودک نیستند و در بین آنها افراد بزرگسال نیز وجود دارد.

عبدالرضا احسانی نیا، فرماندار رامهرمز علت احتمالی مسمومیت اهالی روستاهای شهید رایگانی، ستلون و کبوتری در بخش ابوالفارس رامهرمز را مصرف آب آلوده دانست و گفت به همین دلیل تیم‌‌های شبکه بهداشت آب مصرفی این اهالی را بررسی کردند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در این باره می‌گوید: چیزی که تاکنون از آزمایش‌های صورت گرفته مشخص شده است، عفونت میکروبی بیماران است. شکرالله سلمان‌زاده می‌افزاید: حدوداً 20 ساعت آب منطقه قطع بوده و مردم مجبور بودند از آب چشمه استفاده کنند و با توجه به اینکه منبع مسمومیت افراد یکی بوده این احتمال وجود دارد که آب منبع اصلی باشد.

وی بیان می‌کند: البته هنوز نتیجه آزمایش‌ها مشخص نشده و برای اظهار نظر دقیق در این باره منتظر جواب آزمایش بیماران باشیم.

نظرات بینندگان