arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۴ - ۱۳ تير ۱۳۹۷

هشدار مرکل به ترامپ درباره به راه افتادن جنگ تجاری تمام عیار

اخیرا دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اقدام به اعمال تعرفه‌های جدیدی در واردات آلومینیوم و فولاد اتحادیه اروپا کرد و در عین حال مشغول بررسی اعمال تعرفه‌های جدید بر واردات خودرو، کامیون و قطعات مربوط به آنها است.آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت اتحادیه اروپا تمامی تلاشش را برای اجتناب از یک جنگ تجاری با آمریکا انجام خواهد داد اما آمریکا نیز می‌بایست به این تلاش بپیوندد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت اتحادیه اروپا تمامی تلاشش را برای اجتناب از یک جنگ تجاری با آمریکا انجام خواهد داد اما آمریکا نیز می‌بایست به این تلاش بپیوندد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اخیرا دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اقدام به اعمال تعرفه‌های جدیدی در واردات آلومینیوم و فولاد اتحادیه اروپا کرد و در عین حال مشغول بررسی اعمال تعرفه‌های جدید بر واردات خودرو، کامیون و قطعات مربوط به آنها است.

صدراعظم آلمان امروز (چهارشنبه) خطاب به پارلمان آلمان گفت: این ارزشش را دارد که تمامی تلاش‌ها را برای فرو کاستن از این درگیری انجام دهیم تا تبدیل به یک جنگ واقعی نشود اما البته مناقشه دو طرف دارد.

او خاطر نشان کرد: عملکرد خوب اقتصاد جهان وابسته به کشورهایی است که به عنوان شریک با یکدیگر همکاری می‌کنند.

آمریکا در عین حال آلمان را برای افزایش بودجه دفاعی‌اش نیز تحت فشار قرار داده است.

مرکل تاکید کرد: آلمان یک شریک قابل اعتماد در ناتو است.

صدراعظم آلمان همچنین به رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به به راه انداختن جنگ تجاری تمام عیار هشدار داد.

ترامپ روز یکشنبه گذشته به اروپا کنایه زده و گفت که اروپا نیز احتمالا به اندازه چین در عرصه تجارت بد است.

مرکل با انتقاد از شکایت ترامپ از بابت اینکه اتحادیه اروپا و آلمان مازاد تجاری هنگفتی علیه آمریکا دارند تاکید کرد که محاسبات ترامپ مخدوش بوده چراکه تنها بر پایه کالاها بوده و خدمات را در نظر نگرفته است.

او خاطر نشان کرد: اگر شما یکسری خدمات دیجیتال را شامل کنید در آن صورت یک توازن تجاری کاملا متفاوت با آمریکا را خواهیم داشت که در آن مازاد تجاری اتفاقا به نفع آمریکا و به ضرر اتحادیه اروپا است.

مرکل در سخنرانی خود گفت: این یک شیوه تقریبا قدیمی است که تنها برای چنین محاسبه‌ای کالاها را در نظر بگیریم و خدمات را لحاظ نکنیم.

این در حالی است که مرکل اخیرا از حمایتش از به اصطلاح "مالیات دیجیتالی" علیه شرکت‌های چند ملیتی مثل آمازون، فیسبوک یا گوگل خبر داد.

با این حال اتحادیه اروپا نسبت به این طرح پیشنهادی دچار اختلاف نظر است و تعدادی از کشورهای این اتحادیه نظیر ایرلند و لوکزامبورگ نمی‌خواهند شرکت بزرگ تکنولوژی آمریکا از مناطقشان خارج شوند.

نظرات بینندگان