arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۱۶ تير ۱۳۹۷

طیبه سیاوشی،نماینده‌مجلس: اختصاص ارز دولتی به حجاج در شرایط کنونی اقتصادی، اجحاف در حق مردم است

اختصاص ارز دولتی به حجاج درحالیکه کالاهای حیاتی مانند دارو نیاز بیشتری به آن دارند وکشور در وضعیت خاص است،به هیچ وجه معقول نیست.بسیاری از مردم نیازمند این ارز هستند. فردی که میخواهد حجش مقبول خدا قرارگیرد و حقی بر گردنش نباشد، از ارز غیردولتی استفاده کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اختصاص ارز دولتی به حجاج در شرایط کنونی اقتصادی را اجحاف در حق مردم دانست.

طیبه سیاوشی شاه عنایتی در گفت‌وگو با خانه ملت در واکنش به اختصاص ارز دولتی به حجاج، گفت: اختصاص ارز دولتی به حجاج در حالی که کالاهای حیاتی مانند دارو نیاز بیشتری به این مهم دارند و کشور در وضعیت خاصی است، به هیچ وجه معقول نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، اختصاص ارز دولتی به حجاج را اجحاف در حق مردم و خلاف قانون دانست و گفت: در شرایطی که هزینه حج باید با ارز دولتی محاسبه شود، چنین تصور می‌شود که سهمی از مردم عادی اخذ و به حجاج اختصاص داده شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: حج واجب شرعی است و انجام آن بزرگترین آرزوی هر مسلمانی است اما باید وضعیت اقتصادی موجود کشور را مورد توجه قرار داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمع کثیری از مردم نیازمند و محتاج این ارز هستند و فردی که می‌خواهد حجش مقبول خداوند قرار گیرد و حقی بر گردنش نباشد باید از ارز غیر دولتی استفاده کند.

نظرات بینندگان