arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۱ - ۱۶ تير ۱۳۹۷

شاخص خط فقر خانوارهای ترکیه یکهزار و 130 یورو اعلام شد

نتایج تحقیقات کنفدراسیون اتحادیه های کارگری ترکیه حاکی از آن است که شاخص خط فقر برای یک خانواده چهار نفری در این کشور٬ ماهانه بیش از 6 هزار و 77 لیر ترک معادل یک هزار و 130 یورو و یا یکهزار و 320 دلار است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاخص خط فقر خانوارهای ترکیه یکهزار و 130 یورو اعلام شدداده های منتشره در گزارش اخیر پژوهش های کنفدراسیون اتحادیه های کارگری ترکیه موسوم به 'تورک ـ ایش' آمده است که حداقل هزینه خانوارها در ترکیه در پایان نیمه اول سال جاری میلادی به 6 هزار و 77 لیر رسیده است که این میزان حاکی از افزایش 19.6 درصدی هزینه های زندگی نسبت به اوایل سال جاری میلای است.
به گزارش ایرنا، در محاسبه خط فقر، حداقل درآمد لازم برای هزینه های اساسی زندگی از قبیل تغذیه، مسکن، ایاب و ذهاب، سوخت، پوشاک و هزینه تحصیل در نظر گرفته می شود.
این موسسه در گزارش خود آورده است که خط گرسنگی نیز در ترکیه برای یک خانواده چهار نفره بالغ بر یک هزار و 757 لیر برآورد شده است.
در خط گرسنگی یا فقر مطلق، حداقل هزینه برای تامین کالری مورد نیاز برای ادامه زندگی یک فرد محاسبه می شود. 
این گزارش می افزاید: حداقل هزینه به منظور زندگی عادی یک فرد در پایتخت این کشور در حدود 2 هزار و 70 لیر برآورد می شود.
این تحقیقات نشان می دهد فاصله خط فقر برای آن دسته از شهروندانی که در شهرهای بزرگ ترکیه همچون استانبول، آنکارا٬ ازمیر و بورسا زندگی می کنند، به لحاظ بالا بودن هزینه های مسکن، غذا، ایاب و ذهاب و سایر هزینه ها، با سایر شهرها زیاد است.
حداقل دستمزد خالص در ترکیه برای سال 2018، یکهزار و 603 لیرترک اعلام شده است.

نظرات بینندگان