arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۷

پروشنکو: نیرو‌های اطلاعاتی روسیه در تمام اوکراین رخنه کرده‌اند

«پترو پروشنکو» رئیس جمهوری اوکراین در حاشیه نشست سران ناتو در بروکسل ضمن شکایت از فعالیت روزافزون جاسوسان سرویس امنیت فدرال روسیه در کشورش گفت: آن‌ها (جاسوسان روس) در سراسر خاک اوکراین حضور دارند. سرویس امنیتی اوکراین به طور منظم از بازداشت عاملان نیرو‌های امنیتی و شهروندان روسی خبر می‌دهد که به دنبال خرابکاری در این کشور هستند، مسکو، اما بار‌ها این اتهامات را رد کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری اوکراین از حضور فعال نیرو‌های سرویس اطلاعاتی روسیه «اف. اس. ب» در این کشور ابراز نگرانی کرد و گفت که نیرو‌های اطلاعاتی روسیه در تمام سطوح در کشورش رخنه کرده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، «پترو پروشنکو» در حاشیه نشست سران ناتو در بروکسل ضمن شکایت از فعالیت روزافزون جاسوسان سرویس امنیت فدرال روسیه در کشورش گفت: آن‌ها (جاسوسان روس) در سراسر خاک اوکراین حضور دارند.

سرویس امنیتی اوکراین به طور منظم از بازداشت عاملان نیرو‌های امنیتی و شهروندان روسی خبر می‌دهد که به دنبال خرابکاری در این کشور هستند، مسکو، اما بار‌ها این اتهامات را رد کرده است.

تیرگی روابط مسکو و کی یف در سال ۲۰۱۴ و با وقوع انقلاب در اوکراین که روس‌ها از آن به عنوان کودتا یاد می‌کنند، آغاز شد.

همزمان با انقلاب در اوکراین ساکنان شبه جزیره کریمه اقدام به برگزاری رفراندوم برای الحاق به روسیه کردند و مسکو نیز که در این منطقه نیروی نظامی داشت، امنیت برگزاری رفراندوم را برعهده گرفت.

پس از همه پرسی اعلام شد که ۹۶.۷۷ درصد مردم جمهوری کریمه و ۹۵.۶ درصد ساکنان منطقه سواستوپول خواستار الحاق به روسیه شدند.

اگر چه کریمه در اختیار روسیه قرار دارد، مقام‌های اوکراین کریمه را بخشی از خاک خود می‌دانند و معتقدند که مسکو آن را اشغال کرده است از این رو از دیگر کشور‌های جهان خواسته اند ضمن محکوم کردن آنچه تجاوز روسیه به خاک خود خوانده اند، الحاق کریمه به این کشور را به رسمیت نشناسند.

نظرات بینندگان