arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۲۲ تير ۱۳۹۷

سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری اپل در چین / تلاش برای کنترل تغییرات اقلیمی / توسعه استفاده از انرژی های پاک

شرکت اپل 300 میلیون دلار را برای افزایش استفاده از انرژی های پاک در چین سرمایه گذاری خواهد کرد. اپل جزو برترین شرکت های فعال در حوزه توسعه استفاده از انرژی های پاک در جهان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت اپل 300 میلیون دلار را برای افزایش استفاده از انرژی های پاک در چین سرمایه گذاری خواهد کرد. اپل جزو برترین شرکت های فعال در حوزه توسعه استفاده از انرژی های پاک در جهان است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، شرکت اپل در حال عقد قرار داد با  10 تامین کننده است که طی چهار سال پروژه تامین انرژی های پاک را به سرانجام برسانند.

در حال حاضر پردیس اپل دارای پنل های خورشیدی روی سقفش است و البته تقریبا تمامی دفاتر و شرکت های اپل نیز انرژی خود را از خورشید تامین می کنند. 

اکنون اپل قصد دارد بخشی از تلاش های بزرگ چین برای ارتقای انرژی تجدیدپذیر باشد.این شرکت در بیانیه ای اعلام کرده که با همکاری 10 شرکت تامین کننده انرژی در چین قرار است رقمی معادل 300 میلیون دلار بپردازد. اپل تا اواخر سال 2020 میلادی 4 گیگاوات انرژی تجدیدپذیر در سراسر جهان تولید خواهد کرد.

اپل قصد دارد از این وجوه برای سرمایه گذاری و توسعه پروژه های انرژی پاک استفاده کند که تقریبا یک میلیون خانه (یا 1 گیگاوات انرژی تجدید پذیر) را در سراسر چین بهره مند می سازند.

اما اپل تنها شرکت فناوری نیست که به فکر توسعه انرژی های پاک افتاده است. شرکت سامسونگ نیز در ماه ژوئن اعلام کرد  که  قصد دارد  100 درصد انرژی های تجدیدپذیر را در شرکت های مهم خود در ایالات متحده، اروپا و چین طی 2 سال آتی استفاده کند.

لیزا جکسون، معاون ارشد اپل در زمینه محیط زیست، سیاست و ابتکارات اجتماعی، گفت: "ما اعضای شرکت اپل، افتخار می کنیم که با شرکت هایی که برای رسیدگی به چالش های آب و هوایی تلاش می کنند، مشارکت داریم."

 

نظرات بینندگان