arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۷۱۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۳ - ۲۲ تير ۱۳۹۷

فهرست عصبی ترین کاربران فیسبوک منتشر شد / کره جنوبی و فرانسه رکورد زدند

نتایج یک پژوهش جالب که توسط شرکت کواینتلی انجام شده نشان می دهد کاربران برخی از کشورها نسبت به دیگر کشورها عصبی تر هستند و یا به عبارتی خشم خود را بیشتر نشان می دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج یک پژوهش جالب که توسط شرکت کواینتلی انجام شده نشان می دهد کاربران برخی از کشورها نسبت به دیگر کشورها عصبی تر هستند و یا به عبارتی خشم خود را بیشتر نشان می دهند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از وایرد، استفاده از آیکون های مختلف و شکلک های متنوع برای نشان دادن احاساسات در فیسبوک موضوع تازه ای نیست و از 2 سال پیش تا کنون رواج پیدا کرده است. اما به نظر می رسد کاربران برخی کشورها بیش از آن که اهل استفاده از شکلک های قلب و لبخند باشند به استفاده از شکلک های اخم و خشم علاقه دارند.

این پژوهش که در بازه ژانویه تا آوریل 2018 و روی بیش از 44 میلیون واکنش آنلاین انجام شده، نتایجی شگفت انگیز دارد. شاید بهتر باشد پیش از خواندن خط بعدی اول حدس بزنید کدام کشورها از اخم و عصبانیت بالاتری استفاده کرده اند.

آماده اید؟ مقام اول بداخلاق ها به شهروندان کره جنوبی می رسد و فرانسوی ها مقام دوم را به خود اختصاص داده اند. درواقع کاربران این 2 کشور به طور دائمی برای سخن گفتن آنلاین از شکلک های عصبانی استفاده می کنند.

بسیاری از پژوهشگران حوزه روانشناسی معتقدند رفتارهای آنلاین کاربران نیز به اندازه رفتارهای واقعی آنان مهم و تامل برانگیز است. بر همین اساس آماره نگران کننده به نظر می رسند وقتی که بدانیم   به طور میانگین در هر مورد پست فیسبوکی، 37  واکنش"خشمگین" ثبت شده‌ است.

نگاهی دقیق تر به آمارها نشان می دهد بین 10 کشور عصبانی جهان در فیس‌بوک، نام 3 کشور آسیایی و 4 کشور آمریکای جنوبی به چشم می‌خورد. درواقع پس از کره جنوبی و فرانسه،شهروندان کشورهای سوئد، آمریکا، هنگ‌ کنگ، تایوان، آرژانتین، پرو، شیلی و کلمبیا به ترتیب خشمگین‌ترین کاربران فیسبوک هستند.

اما سوال ما از شما مخاطبان «انتخاب» این است؛ به نظرتان اگر این فهرست بلندبالاتر بود ما کاربران ایرانی مقام چندم را به خود اختصاص می دادیم؟ از سوی دیگر اگر همین پژوهش در فضاهایی مثل اینستاگرام که کاربران فعال ایرانی بیشتری را در خود جای داده انجام شود ما به مقام چندم خواهیم رسید؟

نظرات بینندگان