arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۷ - ۲۲ تير ۱۳۹۷

امام جمعه اصفهان: دختران باید از همان کلاس اول ابتدایی با چادر به مدرسه بروند / کامل بودن حجاب از روابط نامشروع جلوگیری می کند

رعایت حجاب و عفاف یک نوع احترام کامل به حقوق اجتماعی مردم است. اگر بخواهیم در جامعه به گونه ای حرکت کنیم که فکر فردی را به خودمان مشغول نکنیم لازم است که پوششمان را درست کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جمعه موقت اصفهان گفت: در حال حاضر مهم ترین فشار آمریکا بر کشورمان تهدید اقتصادی است، آنها به این فکر هستند که با تهدید اقتصادی بتواند شکاف و جنگ روانی ایجاد کنند و ملت را از حضور در صحنه خارج کنند.

سید «ابوالحسن مهدوی» در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با بیان اینکه شما را به انجام فرائض دینی و ترک محرمات دعوت می کنم، اظهار کرد: ریشه تمام بی تقوایی ها در حب به دنیا خوابیده است.

وی با اشاره به اینکه اگر انسان آینده نگر باشد و از بصیرت کافی برخوردار شود می فهمد که زندگانی دنیا کوتاه و لذت های آن کم است، افزود: فایده دنیا کم است و زمانی که انسان به دنیا روی می آورد فریب دنیا را می خورد و وقتی دنیا به او پشت می کند سبب اندوه و مصیبت می شود.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه بر لذات دنیا مهر فنا خوابیده است و نتایج و تبعاتش برای انسان باقی است، اضافه کرد: توجه به این نتایج تاثیر بسیاری در رفتار انسان ها و رعایت حدود الهی دارد.

مهدوی ادامه داد: هفته آینده به عنوان دهه کرامت نام گذاری شده است و روز 24 تیرماه که مصادف با ولادت حضرت معصومه(س) است به نام روز دختر است. ایشان از فضایل بزرگی در زندگی برخوردار بودند.

وی تصریح کرد: رعایت حجاب و عفاف یک نوع احترام کامل به حقوق اجتماعی مردم است. اگر بخواهیم در جامعه به گونه ای حرکت کنیم که فکر فردی را به خودمان مشغول نکنیم لازم است که پوششمان را درست کنیم.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه از اثرات رعایت حجاب و عفاف این است که اختلاف در خانواده ها ایجاد نمی شود و زنان و مردان مجرد نیز وسوسه نمی شوند، گفت: جامعه ای از فرهنگ بالایی برخوردار است که پوشش فاطمی گونه داشته باشد.

مهدوی خاطر نشان کرد: دشمن در زمان رضا شاه با فشار درصد بود تا از زنان حجاب کشد اما زنان در مقابل این امر ایستادگی کردند و اگر در آن زمان زنان نمی دانستند حجاب چه فضایلی دارد اکنون زنان و دختران می دانند که حجاب و عفاف چه فضایلی دارد.

وی با بیان اینکه دشمن نمی تواند در زمانی که ما حجاب برتر داریم با ما مقابله کند و در این صورت به مسخره کردن مان می پردازد، افزود: زمانی که از حجاب برتر استفاده می کنیم باید خوشحال باشیم که بر این مورد دشمن حساس است .

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه باید برای بیشتر کردن این حساسیت خواهران حجاب و عفاف کامل داشته باشند تا در این صورت دشمن به هیچ نتواند نفوذ کند، گفت: کامل بودن حجاب و عفاف از روابط نامشروع جلوگیری می کند و تعالی اخلاقی و سیر معنوی را به همراه می آورد.

دختران از کلاس ابتدایی با چادر به مدرسه بروند

مهدوی با اشاره به اینکه در زمینه حجاب برتر دستگاه آموزش و پرورش وظیفه حساسی دارد و دختران باید از همان کلاس اول ابتدایی با چادر به مدرسه ورود پیدا کنند، خاطر نشان کرد: دختران نباید از کلاس سوم که به سن تکلیف می رسند اقدام به حجاب و عفاف کنند بلکه باید از همان ابتدا با این موضوع آشنا باشند.

وی با اشاره به مراسم تشیع شهدا در اصفهان، افزود: در وصیت نامه شهدا بر موضوع عفاف وحجاب خواهران بسیار تاکید شده است و از خواهران می خواهیم به این وصیت نامه ها عمل کنند و تلاش انقلابی داشته باشند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه یکی از مفاسد اخلاقی حرص است و حرص زمانی به ضرر انسان است که متعلق به دنیا باشد، ادامه داد: اما حرص به درجات اخروی و حرص به تکامل و اندوخته های علمی قابل ستایش و ممدوح است.

وی تصریح کرد: یاد آخرت انسان را از خواب عفلت بیدار می کند و منجر به ترک معاصی و عمل صالح می شود. بنابراین دنیا با آنچه برای انسان اتفاق می افتد به وجود می آید اما آخرت استحقاقی است که باید برای بدست آوردنش باید هزینه و تلاش کرد و تا تلاش و زحمت نکشیم استحقاق آن را نخواهیم داشت.

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه دوم با اشاره به شروع ماه ذی القعده، گفت: حاجیان خود را برای یک حج ابراهیمی آماده کنند. دین اسلام سه اجتماع بزرگ دارد که اجتماع نخست روزانه در مساجد، اجتماع دوم در نماز جمعه آخر هفته و اجتماع سالیانه در حج اتفاق می افتد.

مهدوی با اشاره به اینکه حجاج سعی کنند که به درستی مناسک را یاد بگیرند و روح حج و معنویت آن را به درستی انجام دهند، اصافه کرد: حج دارای دو نکته است نکته نخست وحدت ملت ها و طوافی که دور خانه توحید و ولایت می زنند و نکته دوم در جمرات که از اسرار مهم آن برائت از جنس و انس است که همان روح حج است.

وی با بیان اینکه 23 تیرماه به نام روز گفت وگو و تعامل سازنده با جهان نامگذاری شده است، گفت: ملت ایران جهت تعامل با دنیا هیچ گاه فروگذار نبوده است و از شروع انقلاب هیچ گونه قطع رابطه ای با دنیا نداشته است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: دشمان همواره خشونت و جنگ را برما تحمیل کرده اند و سابقه ای بدی داشته اند اما ملت ایران سابقه ای خوبی داشته و هیچ گاه قطع رابطه نکرده است.

مهدوی گفت: غربی ها و آمریکایی ها همواره این تعامل را خراب می کنند و نمونه بارزآن که آبرویشان نیز رفته است موضوع برجام است که دولت تلاش کرد علیرغم خروج آمریکا در این خصوص یک رابطه و تعامل سازنده داشته باشد که همین امر منجر به آگاهی و بیداری مردم شده است.

آگاهی و بصیرت مردم در مقابل فشارهای آمریکا زیادشده است

وی به موضوع مذاکرات ایران با1+4 اشاره کرد و ادامه داد: کشور می خواست از این طریق همچنان از امتیازات برجام با خروج آمریکا استفاده کند که متاسفانه نتوانست که آنچه مصلحت نظام مان است را تامین کند اگر چه هنوز متن و محتوای این مذاکرات باز نشده است اما باید ملت از متن و محتوای آن اطلاع داشته باشند و اشکالی ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه اروپایی ها به دنبال وقت گذرانی هستند و می خواهند ببینند که رییس جمهور آمریکا که گفته صادرات را در ایران به صفر می رساند به کجا ختم می شود، افزود: مقام معظم رهبری انتظاراتی را بیان کردند که ابتدا فرمودند اروپایی ها قطعنامه علیه آمریکا صادر کند که چرا کشور آمریکا خارج شده است و رسما تجارت بانک ها را انجام بدهند و هم چنین خروج نفت ایران و معاملات اقتصادی با ایران را باید تضمین کند. اگر مسیولان کشور بر همین مواضع رهبری پافشاری کنند و محکم بیاستند از حمایت قاطع مردم نیز خوردار می شوند.

مهدوی با اشاره به دو مولفه علم و قدرت در برخورد و تعامل با کشورها، خاطر نشان کرد: هر چه علم و قدرت قوی تر باشد در گفت وگو ها بهتر مصلحت کشور را می دانیم زیرا علم بیشتر برابر است با مصلحت بهتر و قدرت بیشتر نیز برابر است با اینکه از تحریم ها نهراسیم .

وی با اشاره اینکه افزایش توان و قدرت اقتصادی به معنای جنگ نیست بلکه به این معنا است که دشمنان را بترسانیم، تصریح کرد: دشنمان تنها محدود به دشمنان کشورهای اطراف نیستند و در موضوع فتنه برخی کشور ها باطن کثیف خود را نشان دادند که به دنبال تعامل با کشورمان نیستد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر مهم ترین فشار آمریکا بر کشورمان تهدید اقتصادی است، افزود: آنها به این فکر هستند که با تهدید اقتصادی بتواند شکاف و جنگ روانی ایجاد کنند و ملت را از حضور در صحنه خارج کنند.

مهدوی تصریج کرد: گاهی از این فشارها مباحثی نیز ایجاد می شود برای نمونه حقوق ها تاخیر می افتد، نوسانات و مشکلات ارزی و... به وجود می آید و در زمینه بحث آب برخی که به حق می خواهند حق خود را بگیرند دشمن به دنبال همین است که احساس کند یک اختلافی را در ایران ایجاد کرده است و یکسری آشوبگر با شعارهای ساختارشکنانه حق صحیح آن صنف را به سمت دیگری می کشند.

وی ادامه داد: مردم دیگر دارای بصیرت شده اند، بازاریان و کسبه تا حدودی با این وضعیت آشنایی دارند و در حال حاضر ضمن اینکه دولت مردان باید به مطالبات به حق مردم توجه کنند باید در نظر بگیریم که صفوف منسجم به هم نخورد.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: در این راستا مباحث فرهنگی بسیار برای ما دارای اهمیت است مشکلاتی که در برخی دولت مردانمان در زمینه اختلاط دختر و پسر در اصفهان ایجاد کردند و در این مورد نیروی انتظامی در زمینه مباحث امنیتی و جانی نگران بودند. چه افرادی تضمین می کنند و تصمیم گیرنده اند اینها همان هایی هستند که در راهپیمایی و تشییع شهدا حضور ندارند. برخی از مسئولان کنونی سنشان به سن دوران جنگ نیست اما می توانند تکریم خانواده شهدا که حضور یابند وقتی حضور ندارند در فکر چیزهای دیگری هستند و مباحث فرهنگی صرف کارهای دیگر می شود.

مهدوی با اشاره به اینکه استانداری در این خصوص قول داد که پیگیر این جلسات هستیم، ادامه داد: ما آرامش جامعه را می خواهیم و هیچ دخالتی در کار اجرایی نداریم؛ ما عزت و سلامتی و رونق اقصادی مردم را می خواهیم . دولت مردان را وقتی که در مسیر صحیح حرکت می کنند حمایت می کنیم و در غیر این صورت جلوی آنها می ایستیم . ما مصلحت مردم را نگاه می کنیم. مباحث فرهنگی با ارتباط علما و نظارت آنها اجرا شود و آنوقت نه تنها مردم حمایت می کند و روند جامعه به خوبی جلو می رود بلکه همه یکدست و با اتحاد در فکر تعالی و شهر و استان خودمان هستیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان