arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۱ - ۲۲ تير ۱۳۹۷

آمریکا دوازده مقام روس را به هک ایمیل دموکرات ها متهم کرد

آمریکا دوازده مقام اطلاعاتی روسیه را به هک کردن ایمیل های مقام های ارشد حزب دموکرات در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری 2016 متهم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمریکا دوازده مقام روس را به هک ایمیل دموکرات ها متهم کرد«رابرت مولر» مسئول ویژه تحقیقات مربوط به اتهام دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا است و اتهامات علیه دوازده مقام اطلاعاتی روس توسط تیم وی مطرح شده است.
انتشار این خبر در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در انگلیس به سر می برد و قرار است روز دوشنبه در هلسینکی پایتخت فنلاند با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار کند.
در جریان مبارزات انتخاباتی سال 2016 هزاران ایمیل مربوط به کمیته ملی حزب دموکرات (DNC) و «جان پودستا» رئیس ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون در تارنمای افشاگر «ویکی لیکس» منتشر شد.
افشای این ایمیل ها باعث ایجاد هرج و مرج در حزب دموکرات شد و در پی آن «واسرمن شولتس» رئیس کمیته ملی حزب دموکرات استعفا داد. 
آژانس های اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند که این اقدام بخشی از تلاشهای روسیه برای بدنام کردن کلینتون و کمک به ترامپ بوده است.
تیم مولر در ماه فوریه سیزده فرد و سه شرکت روس را به دخالت درانتخابات 2016 آمریکا، استفاده از شبکه های اجتماعی علیه این انتخابات و ارتباط با مقام های دون پایه ستاد انتخاباتی ترامپ متهم کرد. 
«ران روزنستاین» که به عنوان معاون مولر فعالیت می کند، در آن هنگام اعلام کرد که روسیه در زمان مبارزات انتخابات 2016«جنگی اطلاعاتی» علیه آمریکا به راه انداخته بود.
در همین حال، تیم مولر، «پال مانافورت» رئیس پیشین ستاد ترامپ را به ارتکاب تخلفات مالی متهم کرده است. سه مشاور سابق ستاد ترامپ نیز گفته اند که درباره عملکرد و روابط خود با خارجی ها به پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) دروغ گفته اند.

نظرات بینندگان