arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۷

توضیح اژه‌ای درباره موضوع «مائده هژبری»: قاضی اجازه پخش تصویر او را نداده بود / قرار بود صداوسیما برای این فیلم، از قوه قضاییه کمک بگیرد که این کار را هم نکرد / این فرد یک شب هم بازداشت نشده

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده مائده هژبری بدون ذکر نام او توضیح داد و گفت: قاضی اجازه پخش تصویر متهم یا نام او را نداده بود و حتی قرار بود صدا و سیما برای اجرای این فیلم از مرکز رسانه ای قوه قضاییه کمک بگیرد که این کار را هم نکرد. هرچند در فیلم تصویر واضح افراد پخش نشد و نام آنها هم برده نشد ولی قوه قضاییه اجازه پخش این فیلم را نداده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی قوه‌قضاییه درباره پخش اعترافات تلوزیونی مائده هژبری توضیحاتی را مطرح کرد.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام اژه ای درباره پرونده مائده هژبری و پخش مستند «بیراهه» گفت: خیلی به این مستند پرداختند که عمدتا خارج از کشور و ضدانقلاب بودند. متاسفم که بعضی‌ها مسائل را یک سویه نگاه می‌کنند. اگر افراد متعقد به انقلاب و شهدا نیستند پس غیرت‌شان کجا رفته؟ چرا خود را نیمه برهنه می‌کنند و یا برهنه می‌شوند و عفت عمومی را لکه‌دار می‌کنند؟ معلوم است این جرم است.

وی ادامه داد: بله زمانی است فرد در پیج خود که رمز دارد این را منتشر می‌کند اما وقتی که صفحه طرف باز است، مانند فضای واقعی است. اگر فرد با این وضع بیاید در خیابان تاب نمی‌آورید. هرکسی که کوتاهی کرده از دولت و مسئولان باید پاسخ‌گوی پیشگاه خداوند باشد. باید بگویم این فرد یک شب هم بازداشت نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه عنوان کرد: من خودم این مستند را ندیده‌ام اما کسانی که آن را دیده‌اند می‌گویند نه چهره این خانم مشخص است نه از صدایش مشخص است چه کسی بوده البته شاید کسانی که در اینستاگرام می‌بینند بشناسند.

وی با بیان اینکه بعضی افراد هستند که از خارج از کشور پول می‌گیرند که هنجارشکنی کنند، گفت: اگر چنانچه صدا و سیما با نیروی انتظامی آمده برای جلوگیری از آسیب‌های آینده کاری کرده است که حتی چهره و صدای طرف مشخص نیست چرا این گونه برخورد می‌شود؟ فرد بازداشت شده و نیروی انتظامی برای پیشگیری مستندی بسازد ، اینجا قاضی می‌گوید گزارشی تهیه کنید و در مرکز قوه قضائیه این مستند را تهیه کنید که در این قضیه خودشان اقدام کردند از مرکز قوه قضائیه هم استفاده نکردند و به قاضی هم گزارش ندادند. اگر چهره و مشخصات فرد مشخص شود بله کار نادرست صورت گرفته‌ است.

نظرات بینندگان