arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۱۶۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۳ - ۲۵ تير ۱۳۹۷

مهاجم انتحاری در کابل نزدیک تظاهرکنندگان کشته شد

سخنگوی فرماندهی پلیس کابل اعلام کرد، یک مهاجم انتحاری که قصد داشت معترضان هوادار حزب جنبش ملی اسلامی را در کابل هدف حمله قرار دهد، در چند قدمی آن‌ها کشته شد. هواداران ژنرال «عبدالرشید دوستم» معاون اول ریاست جمهوری افغانستان چهاردهمین روز تظاهرات علیه دولت را در اعتراض به بازداشت «نظاالدین قیصاری» فرمانده محلی این حزب در کابل برگزار کرده اند که از ساعت ۸ صبح امروز در «شهرنو» در منطقه دهم کابل آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی فرماندهی پلیس کابل اعلام کرد، یک مهاجم انتحاری که قصد داشت معترضان هوادار حزب جنبش ملی اسلامی را در کابل هدف حمله قرار دهد، در چند قدمی آن‌ها کشته شد.

به گزارش ایرنا، «حشمت استانکزی» روز دوشنبه به خبرنگاران در کابل گفت که مهاجم در نزدیکی تجمع معترضان رسیده بود که توسط پلیس شناسایی و با شلیک آن‌ها کشته شد.
هواداران ژنرال «عبدالرشید دوستم» معاون اول ریاست جمهوری افغانستان چهاردهمین روز تظاهرات علیه دولت را در اعتراض به بازداشت «نظاالدین قیصاری» فرمانده محلی این حزب در کابل برگزار کرده اند که از ساعت ۸ صبح امروز در «شهرنو» در منطقه دهم کابل آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد.
گزارش‌های تازه از استان تخار در شمال شرق افغانستان حاکی است که معترضان امروز دوشنبه دروازه‌های استانداری و دادستانی را در این استان بسته و به استاندار و دادستان کشور اجازه ورود ندادند.
روز گذشته نیز یک مهاجم انتحاری در منطقه ششم در غرب شهر کابل کارمندان وزارت توسعه روستایی را هدف قرار داد که در آن ۷ تن کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.
در بین زخمی‌های این رویداد ۲ کارمند خارجی و فرانسوی این وزارت نیز حضور دارند.
مسئولیت حمله انتحاری روز گذشته در دارلامان کابل را گروه تروریستی داعش برعهده گرفت، اما در باره مهاجم امروز تاکنون شخص و یا گروهی اظهار نظر نکرده است.

نظرات بینندگان