arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۹ - ۲۸ مهر ۱۳۹۰

وزیر دفاع: بعید است آمریکا جرات حمله به ایران را داشته باشد

,زیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نسبت به سناریوسازی اخیر آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و ادعای وزیر خارجه ترکیه مبنی بر اینکه ایران موضوع سپر دفاع موشکی ناتو در این کشور را قبول کرده است، واکنش نشان داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نسبت به سناریوسازی اخیر آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و ادعای وزیر خارجه ترکیه مبنی بر اینکه ایران موضوع سپر دفاع موشکی ناتو در این کشور را قبول کرده است، واکنش نشان داد.

سردار احمد وحیدی که از صبح امروز در جلسه چهره به چهره اعضای هیئت دولت با مردم در وزارت کشور حضور یافته بود، در حاشیه این برنامه در پاسخ به سؤالی درباره ادعای وزیر خارجه ترکیه مبنی بر اینکه ایران موضوع سپر دفاع موشکی ناتو در این کشور را قبول کرده است و نیز موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران در خصوص استقرار این سامانه ناتو در خاورمیانه چیست، گفت: وزارت خارجه این موضوع را پیشتر تکذیب کرده است و موضع جمهوری اسلامی ایران همان است که قبلا اعلام شده است.

وی استقرار سپر دفاعی موشکی ناتو در ترکیه را اقدامی نامناسب عنوان کرد و اظهار داشت: این کار برای امنیت منطقه مشکل‌ساز است.

وحیدی در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص سناریوسازی اخیر آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، این اقدام را یک افتضاح سیاسی برای آمریکایی‌ها خواند و گفت: ‌این اقدام آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که آنها آنقدر دچار مشکلات و فرو رفتن در گرداب سیاسی هستند که چنین ادعای بی‌پایه و اساسی را مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه ادعای اخیر آمریکایی‌ها علیه ایران حتما مورد قبول متحدان هم نیست، اضافه کرد: این اقدام آنها یک افتضاح حقوقی است چرا که نشان می‌دهد دستگاه قضایی آمریکا به ابزار دستی تبدیل شده است که در ذیل چنگال‌های سیاست‌های آمریکا در حال خرد شدن است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه سناریوی ضد ایرانی اخیر آمریکا علیه ایران را یک افتضاح اطلاعاتی برای سناریوسازان آن دانست و افزود: این افتضاح اطلاعاتی از آن جهت است که خودشان اعلام کردند که دستگاه‌های اطلاعاتی چنین حرف‌هایی را زده‌اند که این امر نشان می‌دهد که دستگاه اطلاعاتی آمریکا تابعی از مؤلفه‌های تصمیمات سیاسی در این کشور است. درمجموع این سناریوسازی نشان می‌دهد که آمریکا چه طور در مسائل داخلی منطقه‌ای و جهانی درمانده شده است و به دنبال راه فرار می‌گردد که البته به ضعیف‌ترین و بی‌پایه‌ترین روش‌ها متوسل شده است.

وحیدی در ادامه سخنان خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود سناریوسازی اخیر آمریکایی‌ها بهانه‌ای برای حمله نظامی به ایران است،‌ گفت: البته در اینکه آمریکایی‌ها دنبال توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در ملت‌های مسلمان هستند، تردیدی نیست و اینکه شرایط را به گونه‌ای ترسیم کنند که مثلا ایران را تسلیم خواسته‌هایشان کنند، که البته این سیاست شکست خورده است.

وی در پایان افزود: آمریکایی‌ها بعید است چنین جراتی را به خودشان بدهند اما جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح آن با قدرت آماده هستند که پاسخ دندان شکنی به آنها بدهند تا آنچه امروز به عنوان موج بیداری اسلامی است به یک موج بزرگ‌تری پیرو آن درسی که ایران به آنها خواهند داد راه بیفتد تا همه امواج سیاسی دنیا را در داخل خودش هضم کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
z
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
0
0
آقاجان شما میگید بعید من میگم محاله .....وال استریت داره حال اوباما رو سرجاش میاره.....شاید اون هم از توهم خارج بشه.....
نظرات بینندگان