arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۲۵ تير ۱۳۹۷

بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و چین: به برجام پایبند می‌مانیم

بر اساس بیانیه پایانی نشست نمایندگان اتحادیه اروپا و چین در پکن که در سایت پارلمان اتحادیه اروپا منتشر شده، طرفین توافق کردند همکاری استراتژیک جهانی را عمیق‌تر کنند و شهروندان خود را در قلب این همکاری استراتژیک قرار دهند. همچنین در این بیانیه آمده است، گفت‌وگوهای خوبی در همکاری‌های امنیتی و خارجی میان دو طرف وجود داشت.اتحادیه اروپا و چین در بیانیه مشترک خود اعلام کردند که به تعهداتشان در برجام پایبند می‌مانند و این توافق را یک دستاورد مهم دیپلماتیک نامیدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

اتحادیه اروپا و چین در بیانیه مشترک خود بعد از نشست امروز در پکن اعلام کردند که به تعهداتشان در برجام پایبند می‌مانند و این توافق را یک دستاورد مهم دیپلماتیک نامیدند.

به گزارش فارس، بعد از نشست نمایندگان اتحادیه اروپا و چین در پکن، طرفین بیانیه‌ای را برای همکاری مشترک در زمینه‌های متعدد منتشر کردند.

بر اساس بیانیه پایانی این نشست که در سایت پارلمان اتحادیه اروپا منتشر شده، طرفین توافق کردند همکاری استراتژیک جهانی را عمیق‌تر کنند و شهروندان خود را در قلب این همکاری استراتژیک قرار دهند. همچنین در این بیانیه آمده است، گفت‌وگوهای خوبی در همکاری‌های امنیتی و خارجی میان دو طرف وجود داشت.

«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا و «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا به نمایندگی از این اتحادیه و «لی که‌کیانگ» نخست وزیر چین به نمایندگی از این کشور، در نشست مشترک حضور داشتند.

براساس این گزارش، اتحادیه اروپا و چین در بیانیه مشترکشان گفتند، برجام یک ابزار کلیدی در معماری عدم اشاعه هسته‌ای جهانی و دستاورد دیپلماتیک مهمی است که شورای امنیت سارمان ملل آن را تایید کرده است. طرفین یادآور شدند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به تعهداتش در رابطه با مسئله هسته‌ای را انجام داده است و اتحادیه اروپا و چین، تعهد خود برای ادامه اجرای کامل و موثر برجام را اعلام کردند.

روز هجدهم اردیبهشت ۱۳۹۷ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، این کشور را از برجام خارج کرد اما دیگر کشورهای امضاکننده برجام شامل چین و کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا، پایبندی‌شان به توافق هسته‌ای ایران را بیان کرده‌اند.

نظرات بینندگان