arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۹ - ۲۶ تير ۱۳۹۷

پوتین پس از دیدار با ترامپ: موضع روسیه درباره برجام تغییری نکرده

پوتین تاکید کرد که موضع مسکو در قبال مساله هسته‌ای ایران بدون تغییر مانده است. پوتین توضیح داد که برجام یک ابزار تسهیل کننده منع گسترش سلاحهای هسته‌ای به طور کلی و به ویژه در منطقه غرب آسیا است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری روسیه پس از دیدار ترامپ و گفت و گو با وی درباره ایران تأکید کرد موضع مسکو در قبال توافق هسته‌ای تغییری نکرده است.

به گزارش فارس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بعد از دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با یک شبکه روسی تاکید کرد که دیدارش با ترامپ بهتر و واقعیتر از آن چیزی بود که انتظار داشت.

پوتین دوشنبه شب در مصاحبه با شبکه یک روسیه افزود: من به عنوان اولین ملاقات انتظار خاصی از این دیدار نداشتم اما به عنوان شروع دیداری گرم برای ادامه صحبتها در آینده مفید بود.

رئیس جمهور روسیه اضافه کرد که دو طرف درباره موضوعات مربوط به منافع دوجانبه از جمله درباره اوضاع سوریه، اوضاع کل منطقه و همچنین مساله اوکراین گفت‌وگو کردیم.

پوتین در ادامه گفت که به غیر از اینها ما درباره موضوع هسته‌ای ایران نیز صحبت کردیم.

وی تاکید کرد که موضع مسکو در قبال مساله هسته‌ای ایران بدون تغییر مانده است. پوتین توضیح داد که برجام یک ابزار تسهیل کننده منع گسترش سلاحهای هسته‌ای به طور کلی و به ویژه در منطقه غرب آسیا است.

رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهور آمریکا که روز دوشنبه در فنلاند برگزار شد نیز گفته بود که توافق هسته‌ای ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران را تضمین می‌کند.

او گفت: «به لطف برجام، ایران به کنترل‌شده‌ترین کشور دنیا تبدیل شده است.»

پوتین در انتقاد از خروج آمریکا از برجام گفت: «ما نگرانی‌مان درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران را ابراز کردیم. ایران به لطف برجام کنترل برنامه هسته‌ای خود را به آژانس واگذار کرد و این توافق، ماهیت صلح‌امیز برنامه هسته‌ای ایران را تضمین می‌کند.»

نظرات بینندگان