arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۰

حکم بازداشت 5 مدیر شرکت های آلاینده کارون

رييس‌ كل دادگستري استان خوزستان از صدور حکم جلب و بازداشت براي پنج نفر از مديران شرکت‌هاي آلاينده رودخانه کارون خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایسنا نوشت:
 
رييس‌ كل دادگستري استان خوزستان از صدور حکم جلب و بازداشت براي پنج نفر از مديران شرکت‌هاي آلاينده رودخانه کارون خبر داد.

محمد‌باقر الفت در حاشيه‌ي برگزاري جلسه شوراي حفاظت كيفي رودخانه كارون كه روز چهارشنبه27 مهرماه با حضور رييس سازمان حفاظت محيط زيست در اهواز برگزار شد، اظهار كرد: در راستاي بررسي آلودگي رودخانه کارون در ستاد جرايم خاص دادگستري خوزستان، در حال حاضر حکم محکوميت پنج نفر از مديران عامل شرکت‌هاي متخلف به دواير اجراي احکام کيفري ارسال شده و تا چند روز آينده اقدام عليه آن‌ها انجام شده و اين افراد روانه زندان مي‌شوند.
 
وي افزود: 15 فقره پرونده مربوط به شرکت‌هاي آلوده‌كننده رودخانه کارون هم در مرحله دادسرا و دادگاه‌ است و مسوولان اين شركت‌ها تحت تعقيب هستند.
 
الفت با هشدار به آلوده‌كنندگان رودخانه كارون، تاكيد كرد: در زمينه آلودگي رودخانه كارون به همه پرونده‌ها با دقت رسيدگي مي‌شود و با صنايع، بيمارستان‌ها و سازمان‌ها که فاضلاب خود را در رودخانه کارون تخليه مي‌کنند برخورد قضايي و کيفري مي‌شود.
 
رييس‌كل دادگستري استان خوزستان گفت: همه احکام مربوط به اين متخلفان زيست‌ محيطي اجرايي مي‌شود و اميدواريم اين اهرم قانوني مانع آلوده شدن رودخانه کارون شود، زيرا آلودگي كارون موجب آلودگي جسم و جان شهروندان مي‌شود.
نظرات بینندگان