arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۷

چهارمین جلسه محاکمه «یاسین رامین» ۲ مرداد برگزار می‌شود

چهارمین جلسه محاکمه یاسین رامین که جمعیت هلال احمر شاکی آن است، دوم مرداد برگزار می‌شود. دادگاه رسیدگی به پرونده یاسین رامین که جمعیت هلال احمر شاکی آن است، در شعبه ۱۰۵۸ مجتمع قضایی ویژه کارکنان دولت برگزار خواهد شد. دادگاه قبلی رسیدگی به این پرونده ۱۱ تیر امسال برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چهارمین جلسه محاکمه یاسین رامین که جمعیت هلال احمر شاکی آن است، دوم مرداد برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، دادگاه رسیدگی به پرونده یاسین رامین که جمعیت هلال احمر شاکی آن است، در شعبه ۱۰۵۸ مجتمع قضایی ویژه کارکنان دولت برگزار خواهد شد.
دادگاه قبلی رسیدگی به این پرونده ۱۱ تیر امسال برگزار شد.
بر اساس این گزارش، اواخر مرداد سال ۹۵ بود که برخی رسانه‌ها و شبکه های مجازی از بازداشت یاسر رامین پسر محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی دولت احمدی نژاد که اتهامش را موضوع واردات شیرخشک فاسد عنوان کرده بودند، خبر دادند.
چند روز پس از انتشار این خبر، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور قرار وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی و بازداشت متهم شرکت رشد وابسته به سازمان هلال احمر خبر داد و گفت: این پرونده با اعلام شکایت هلال احمر در دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است و بازپرس برای متهم قرار وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی صادر کرده که متهم به‌لحاظ عجز از تودیع وثیقه به زندان معرفی شده است.
محمدعلی نجفی، مشاور اقتصادی وقت رئیس‌جمهوری دهم شهریور سال ۹۵ در همین ارتباط گفته بود: موردی نیز اخیراً مطرح شد که پسر یکی از مسئولان دولت قبل [یاسین رامین، فرزند محمدعلی رامین]، شرکتی ایجاد کرد و واردات بخش خاص، مهم و گران‌قیمتی از دارو‌ها را به‌صورت انحصاری در دست گرفت و دارو‌های با کیفیتی پایین وارد می‌کرد و سال‌ها مردم از آن استفاده می‌کردند. امروز مشخص شده که چندین میلیارد دلار از این طریق عاید جوانی شده که با یکی از خانم‌های هنرپیشه ازدواج و یکی از املاکش را که چند ۱۰ میلیارد تومان ارزش داشته به‌عنوان مهریه تقدیم خانم کرده است.
به گفته وی این موارد و مواردی از این نوع فساد‌های اقتصادی است که در کشور فقط آثار منفی اقتصادی نداشته بلکه در حال نابودی اخلاق در مملکت بود و ذیل چتر تحریم‌ها، انزوا و عدم تعامل با دنیا در ارکان مختلف نظام رسوخ کرده و به فسادی نهادینه‌شده در کشور دامن می‌زد و مردم انتظار داشتند این وضع تغییر کند.
وکیل یاسین رامین نیز همان موقع به اظهارات نجفی واکنش نشان داد و با تکذیب کردن موضوع واردات شیرخشک‌های فاسد گفت که موضوع این پرونده یک اختلاف حساب بین شرکت موکلش و هلال احمر است که مبلغ آن کمتر از یک میلیون دلار است و بخش اعظمی از مدارک و اسناد مربوط به این موضوع از آلمان واصل شده و فقط بخش کوچکی باقیمانده که مستلزم حضور نماینده هلال احمر در آلمان و بررسی دفاتر حسابرسی است.
۱۲ اسفند ۹۵ و پس از ۷ ماه بازداشت که علت آن عجز در تودیع وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی عنوان شده بود، یاسین رامین از زندان آزاد شد.
پرونده رامین پس از صدور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کارکنان دولت ارسال شده است.

نظرات بینندگان