arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۲۶ تير ۱۳۹۷

گوگل و سازمان ملل همکار شدند

امروز "گوگل" پروژه‌ای را در همکاری با "سازمان ملل متحد"( UN) افتتاح کرد که در آن اطلاعات دقیقی از کشورها و سازمان‌های گوناگون ارائه خواهد شد تا اقدامات و برنامه‌های لازم برای پاسخ به تغییرات سریع زیست محیطی صورت گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

"گوگل" درحال همکاری با "سازمان ملل متحد"( UN)است تا میزان تاثیرات فعالیت‌های انسانی روی اکوسیستم‌های جهان را اندازه‌گیری کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، امروز "گوگل" پروژه‌ای را در همکاری با "سازمان ملل متحد"( UN) افتتاح کرد که در آن اطلاعات دقیقی از کشورها و سازمان‌های گوناگون ارائه خواهد شد تا اقدامات و برنامه‌های لازم برای پاسخ به تغییرات سریع زیست محیطی صورت گیرد.

هدف از ارائه این اطلاعات این است که بیشتر کشورها با دسترسی آزاد به این اطلاعات ارزشمند، شاخص زیست محیطی "توسعه پایدار" را رعایت و دنبال کنند.

"اریک سولهیم"( Erik Solheim) سیاستمدار و دیپلمات نروژی که در حال حاضر مدیر اجرایی برنامه محیط زیست ملل متحد است، گفت: اگر بتوانیم این اطلاعات را به درستی به کار گیریم، تنها قادر به حل بزرگترین چالش‌های زیست محیطی در زمان خود خواهیم بود.

وی افزود، بخش محیط زیست سازمان ملل از این موضوع بسیارخوشحال است که در حال همکاری با گوگلی است، که برترین ابزار جست‌وجوی آنلاین جهان است.

این همکاری منجر به پیشرفت و شناسایی مناطقی خواهد شد که برای انجام اقدامات زیست‌ محیطی لازم در اولویت هستند. درنهایت نیز ما را یک گام به دنیای پایدار نزدیک‌تر خواهد کرد.

در راستایی برنامه کوتاه مدت این پروژه، "گوگل" روی اکوسیستم‌های آب شیرین مانند "کوه‌ها،"جنگل‌ها"،"تالاب‌ها"،"رودخانه‌ها" و "دریاچه‌ها" تمرکز خواهد کرد.

گوگل با استفاده از تعداد زیادی پردازنده، نقشه‌های منطقه‌ای از این اکوسیستم‌ها تولید خواهد کرد. کشورها و سازمان‌های گوناگون می‌توانند از این تصاویر ماهوراه‌ای استفاده کنند و آمار مربوط به میزان تغییرات در این اکوسیستم‌ها را بیابند.

اهداف بلند مدت این پروژه نیز برای حصول اطمینان از این موضوع است که این مطالب به عنوان یک منبع با دسترسی آزاد، در اختیار کشورها قرار بگیرند.

هم گوگل و هم سازمان ملل متحد امیدوارند که این پروژه باعث پیشرفت در اهداف توسعه پایدار گردد.

گفتنی است، این برای اولین بار نیست که از تصاویر ماهواره‌ای برای بررسی تاثیرات فعالیت‌های انسانی روی محیط زیست استفاده می‌شود، ولی این پروژه یکی از بزرگترین آن‌هاست و همچنین امکان دسترسی آزاد به این اطلاعات نیز امری بزرگ و مهم تلقی می‌شود.

نظرات بینندگان