arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۴ - ۲۶ تير ۱۳۹۷

تظاهرکنندگان عراقی جاده منتهی به منطقه نفت‌خیز "الزبیر" را مسدود کردند

پلیس عراق اعلام کرد: در بحبوحه تشدید تنش‌ها در شماری از شهرها در جنوب عراق به خاطر نامطلوب بودن وضعیت خدمات رسانی و فساد، ۲۵۰ معترض در ورودی اصلی میدان نفتی "الزبیر" واقع در جنوب این کشور تجمع کردند.تظاهرکنندگان عراق در شهرستان الزبیر جاده منتهی به منطقه نفت‌خیز البرجسیه در استان بصره را مسدود کردند.مسؤولان این میدان نفتی که شرکت ایتالیایی "انی" آن را اداره می‌کند، گفتند: فرآیندهای تولید نفت به طور طبیعی ادامه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نیروهای پلیس عراق امروز (سه‌شنبه) از تجمع حدود ۲۵۰ معترض در ورودی اصلی میدان نفتی "الزبیر" واقع در جنوب این کشور خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس عراق اعلام کرد: در بحبوحه تشدید تنش‌ها در شماری از شهرها در جنوب عراق به خاطر نامطلوب بودن وضعیت خدمات رسانی و فساد، ۲۵۰ معترض در ورودی اصلی میدان نفتی "الزبیر" واقع در جنوب این کشور تجمع کردند.

تظاهرکنندگان عراق در شهرستان الزبیر جاده منتهی به منطقه نفت‌خیز البرجسیه در استان بصره را مسدود کردند.

مسؤولان این میدان نفتی که شرکت ایتالیایی "انی" آن را اداره می‌کند، اعلام کردند: فرآیندهای تولید نفت به طور طبیعی ادامه دارد.

عراق در طول روزهای گذشته در اعتراض به خدمات ضعیف این کشور شاهد تظاهرات است که این تظاهرات منجر به کشته شدن معترضان و زخمی شدن چند تن از غیرنظامیان و نیروهای دستگاه‌های امنیتی شده است.

نیروهای امنیتی عراق با ادامه اعتراضات به ضعف خدمات دولتی و فساد در استان‌های جنوب این کشور، در حالت آماده‌باش هستند.

در همین راستا، حیدر العبادی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اخیرا دستور نظامی‌ای را صادر کرد تا اعتراضات روزافزون که از شهر بصره به شهرهای "العماره"، "الناصریه" و "نجف" کشیده شده، مهار کند.

نظرات بینندگان