arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۵ - ۲۶ تير ۱۳۹۷

ارائه آمار صنعت برق توسط توانیر در پاسخ به انتقادات نعمتی

شامگاه گذشته همزمان با حضور آرش کردی، مدیرعامل توانیر و بهروز نعمتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری مباحثی مختلفی با حضور مهمانان برنامه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در این بین آمار‌های متناقضی از سوی نعمتی درباره شاخص‌های عملکرد صنعت برق به ویژه در زمینه کاهش تلفات ارائه شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شرکت توانیر آمار و اطلاعات به‌روز صنعت برق را که شب گذشته در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری از سوی آرش کردی وعده داده شده بود، منتشر کرد.

به گزارش برق نیوز، شامگاه گذشته همزمان با حضور آرش کردی، مدیرعامل توانیر و بهروز نعمتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری مباحثی مختلفی با حضور مهمانان برنامه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در این بین آمار‌های متناقضی از سوی نعمتی درباره شاخص‌های عملکرد صنعت برق به ویژه در زمینه کاهش تلفات ارائه شد.

براین اساس شرکت توانیر طبق وعده دیشب مدیرعامل خود اطلاعات مستند شاخص‌های مهم این صنعت همچون کاهش تلفات بخش توزیع، میزان افزایش ظرفیت نیروگاه‌ها و حداکثر تولید نیروگاه‌های برق آبی در پیک روز شبکه سراسری را جهت اطلاع افکار عمومی در اختیار پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو قرار داده است.

*میزان کاهش تلفات بخش توزیع طی سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۶

بهروز نعمتی در برنامه دیشب گفت‌وگوی ویژه خبری میزان تلفات شبکه برق را ۱۷.۵ درصد عنوان کرده بود و یکی از دلایل اصلی خاموشی‌های تابستان امسال کشور را مرتبط با تلفات بالای شبکه برق دانسته بود. طبق گفته مدیرعامل توانیر میزان تلفات شبکه برق در حال حاضر به ۱۰.۶ درصد رسیده است و رقم اعلامی از سوی نعمتی مربوط به قبل سال ۸۸ بوده است.

ارائه آمار صنعت برق توسط توانیر در پاسخ به انتقادات نعمتی

*میزان تولید نیروگاه‌های برق آبی در پیک روز شبکه سراسری

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در حالی خاموشی‌های برق کشور را مرتبط با تلفات شبکه دانسته است که بررسی آخرین اعداد و ارقام صنعت برق حکایت از کاهش چشم گیر توان تولید نیروگاه‌های برق آبی دارد.

افت بی‌سابقه بارندگی‌ها در سال آبی جاری موجب شده است تا ارتفاع آب پشت سد‌های دارای نیروگاه برق آبی به شکل محسوسی کاهش یابد و به تبع آن نیز میزان تولید برق این بخش هم در مقایسه با سال گذشته حدود پنج هزار مگاوات کاهش داده است که طبق گفته مسئولان وزارت نیرو عامل اصلی خاموشی‌های تابستان سال جاری کسری پنج هزار مگاواتی شبکه برق از ناحیه نیروگاه‌های برق آبی بوده است.

ارائه آمار صنعت برق توسط توانیر در پاسخ به انتقادات نعمتی


*میزان افزایش ظرفیت نیروگاه‌ها از ابتدای دولت یازدهم تاکنون
همچنین براساس اعلام توانیر میزان ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های سراسر کشور اعم تولید پراکنده، گازی، چرخه ترکیبی، برق آبی و انرژی‌های نو از شهریورماه سال ۹۲ همزمان با آغاز به کار دولت یازدهم تاکنون به بیش از ۱۰ هزار مگاوات رسیده است.

ارائه آمار صنعت برق توسط توانیر در پاسخ به انتقادات نعمتی

نظرات بینندگان