arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۷ - ۲۶ تير ۱۳۹۷
استاندار تهران:

احتمال آغاز ساعت کاری ادارات تهران از ۶:۳۰ صبح در مرداد

محمدحسین مقیمی گفت: به احتمال زیاد از اول مرداد ماه ساعات کار ادارات از ساعت ۶:۳۰ آغاز خواهد شد و ساعت پایان کار ادارات را نیز به زودی اعلام خواهیم کرد. برای ما ساعت ۱ تا ۴ عصر بسیار مهم است و اگر در سایر ساعات مصرف برق وجود داشته باشد با مشکل کمتری مواجه خواهیم شد.خواهش ما این است که در این ساعات صرفه‌جویی به نحو احسن انجام شود و با کمک وزارت نیرو و سازمان‌های دیگر هر کمکی که از دست‌مان بر می‌آید انجام دهیم تا حتی یک خانه در سطح استان تهران بدون برق نماند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

استاندار تهران از احتمال آغاز ساعت کاری ادارات دولتی از ساعت 6:30 صبح در مرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدحسین مقیمی در جلسه شورای اداری استان تهران با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق به ویژه توسط دستگاه‌های دولتی، گفت: هنگامی که بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود تفاوتی نمی‌کند چه دستگاهی است و همه دستگاه‌های درون استان تهران باید دقت کنند که در صرفه‌جویی مصرف برق موارد مختلف را در نظر بگیرند به ویژه در خصوص تغییر ساعت کاری تا از این طریق کمترین مشکل برای شهروندان ایجاد شود.

وی افزود: برابر مصوبه هیات دولت مقرر شد که استانداری تصمیم بگیرد تا دستگاه‌های اجرایی به چه نحوی در خصوص صرفه‌جویی در مصرف برق اقدام کنند. در مصوبه ساعت کاری دستگاه‌های دولتی مقرر شد اگر بانوان و افرادی کارشان دیرتر آغاز می‌شود با توجه به مشکلاتی که برایشان وجود دارد می‌توانند دیرتر در محل کار حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: قطعا دغدغه ما و آنچه که مصوب کردیم تغییر ساعت اداری نبود بلکه برای کاهش مصرف در ساعات سیکل مجبور به تغییر ساعت کاری دستگاه‌های دولتی شدیم. حدود 400 مگاوات برق در استان تهران با این تغییر ساعت کاری صرفه‌جویی انجام شد و اعلام کردیم دستگاه‌هایی که برق اضطراری در اختیار دارند، می‌توانند بعد از ساعت اداری اعلام شده از آن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: قطعا صحیح نیست که در یک ساختمان 15 طبقه به دلیل قطع برق، آسانسور از کار بیفتد و اگر مریضی در این ساختمان حضور داشت به دلیل قطعی برق با مشکل مواجه شود و نتواند از آسانسور استفاده کند. با توجه به همین موارد موضوع تغییر ساعات کاری ادارات مطرح شد تا بتوانیم با کاهش مصرف در ساعات پیک با قطعی برق در استان مواجه نشویم. اگر این صرفه‌جویی انجام نمی‌شد قطعا با قطعی برق بیشتری مواجه می‌شدیم.

استاندار تهران با اشاره به اینکه 50 اکیپ ماموریت پیدا کردند تا با سرکشی به ادارات و دستگاه‌های دولتی موضوع تغییر ساعات کاری و صرفه‌جویی در مصرف برق را رصد کنند، افزود: هنگامی که می‌گوییم خادم مردم هستیم باید در عمل نیز این موضوع را اجرایی کنیم و با صرفه‌جویی به نحو احسن و کاهش مصرف برق شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا کمترین مشکل برای شهروندان ایجاد شود.

وی افزود: خوشبختانه پس از ابلاغ تغییر ساعات اداری، سازمان بهزیستی، مترو، اتوبوسرانی و مجموعه شهرداری و سایر ارگان‌های مرتبط همکاری بسیار خوبی را در اجرای این مصوبه داشتند به گونه‌ای که در سطح استان یک تعامل بسیار خوب برای اجرای این مصوبه ایجاد شد.

مقیمی ادامه داد: به احتمال زیاد از اول مرداد ماه ساعات کار ادارات از ساعت6:30 آغاز خواهد شد و ساعت پایان کار ادارات را نیز به زودی اعلام خواهیم کرد.برای ما ساعت 1 تا 4 عصر بسیار مهم است و اگر در سایر ساعات مصرف برق وجود داشته باشد با مشکل کمتری مواجه خواهیم شد.

وی تاکید کرد: خواهش ما این است که در این ساعات صرفه‌جویی به نحو احسن انجام شود و با کمک وزارت نیرو و سازمان‌های دیگر هر کمکی که از دست‌مان بر می‌آید انجام دهیم تا حتی یک خانه در سطح استان تهران بدون برق نماند. ما باید به همه دستگاه‌ها ابلاغ کنیم تا اگر نیاز است بعد از پایان ساعت کاری تا ساعت 14 در اداره خود حضور داشته باشند حداقل استفاده از برق را داشته باشند، همچنین اگر برق اضطراری دارند از آن استفاده کنند و کار ادارات با استفاده از برق اضطراری ادامه پیدا کند در غیر این صورت هیچ دلیلی برای حضور پس از ساعت 14 وجود ندارد و این موضوع را من تشخیص می‌دهم که ساعت کاری در ساعت 14 به پایان برسد و به ازای آن بتوانیم مشکلات شهروندان را ناشی از قطعی برق کاهش دهیم.

نظرات بینندگان