arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۷

آشنایی رابطین ارزیابی ملی کیفیت با مبانی جایزه ملی کیفیت

با تصویب قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و تاکید بند 20 ماده 7 این قانون بر تقویت جایزه ملی کیفیت ایران؛از این پس سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان مرجع رسمی جایزه کیفیت در کشور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دومین نشست آموزشی-مشورتی رابطین ارزیابی ملی کیفیت استانها با رویکرد ارزیابی ملی کیفیت مدارس با همکاری معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش و معاونت ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران 26 تا 27 تیر برگزار شد.

به گزارش انتخاب به نقل از دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد، افتتاحیه نشست با حضور مسلم بیات، معاون ارزیابی کیفیت ، عظیم محبی، رئیس شورای علمی و پژوهشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی و رئیس کارگروه تخصصی جایزه تعالی مدیریت مدرسه، زهرا مؤمن کیا، کارشناس مسئول دفتر آموزش متوسطه و دبیر کارگروه تخصصی جایزه تعالی مدیریت مدرسه، پرویز درویش، مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات و رابطین ارزیابی ملی کیفیت ادارات کل استانی آغاز شد.

بیات به اهمیت کیفیت در تمامی سطوح زندگی اشاره کرد و گفت: در مدل تعالی مدیریت مدرسه در سطح بین المللی برای دست یافتن به ارتقای کیفیت از یک سری مدل ها و نظامات استفاده می شود.

معاون ارزیابی کیفیت افزود: تدوین مدل تعالی مدیریت مدرسه با همکاری دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات جایزه تعالی مدیریت مدرسه شکل گرفته که در آینده شاهد به ثمر نشستن آن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه کیفیت باید در مسیر تعالی باشد تصریح کرد: در چرخه کیفیت باید اقدامات اصلاحی صورت پذیرد و دائما سیستم در حال بهبود باشدکه خوشبختانه این موضوع در نظام آموزش و پرورش در حال شکل گیری است.

بیات تغییر و پیشرفت در مسایل اجتماعی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: نخستین ابزار برای رشد کیفی جایزه تعالی مدیریت مدرسه ، توجه به استانداردها است.

پرویز درویش در این نشست با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در سالهای گذشته با تکیه بر مصوبات شورای عالی استاندارد بوده گفت: با تصویب قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و تاکید بند 20 ماده 7 این قانون بر تقویت جایزه ملی کیفیت ایران؛از این پس سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان مرجع رسمی جایزه کیفیت در کشور است.

وی از وزارت آموزش و پرورش برای توجه مجدانه به مقوله کیفیت و اتخاذ رویکرد نوین در این حوزه تقدیر و تشکر کرد.

عظیم محبی، رئیس شورای علمی و پژوهشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی و رئیس کارگروه تخصصی جایزه تعالی مدیریت مدرسه، با اشاره به مدل تعالی مدیریت مدرسه گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه ای که مدارس در ساختار وزارت آموزش و پرورش دارند این بخش مهمترین و کلیدی ترین بخش از این ساختار است که تمام ارکان آموزش و پرورش در خدمت این رکن اساسی می باشد.

وی با بیان اینکه کیفیت در مدرسه به معنای کیفیت در برون داد مدرسه است تاکید کرد: امروزه کیفیت در کاربست رویکردهای علمی و اتخاذ چرخش های تحول آفرین در مباحث تربیتی و پرورشی تعریف می شود.

گفتنی است، در سال گذشته 12 هزار و 133 مدرسه در سطح کشور مورد ارزیابی قرار گرفتند که 450 مدرسه حائز شرایط ورود به ارزیابی ملی کیفیت شدند که پس از بررسی ها و ارزیابی های مشترک انجام شده 134 مدرسه موفق به اخذ گواهینامه اهتمام به کیفیت شدند.

همچنین در سال 1397 ، 20 هزار مدرسه در مرحله استانی ارزیابی شده اند که به زودی باکمک رابطین ملی ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران و دبیرخانه جایزه ملی کیفیت وارد فاز ارزیابی می شوند.

نظرات بینندگان