arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۶۲۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۲ - ۲۷ تير ۱۳۹۷

علم‌الهدی:سند 2030 هنوز در آموزش‌و پرورش پیگیری می‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه اگر نسل انقلابی نداشته باشیم و تربیت نکنیم، انقلاب متوقف می‌شود؛ گفت: دشمن نیز به‌دنبال این است ک بر نسل ما تسلط پیدا کند تا انقلاب به‌نسل بعد منتقل نشود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علم‌الهدی:سند 2030 هنوز در آموزش‌و پرورش پیگیری می‌شودسید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در جمع دانش‌آموزان اصفهانی که در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد؛ گفت: انسان در سن جوانی به‌فکر آینده زندگی خود است، فکر و اندیشه جوانان به‌گونه‌ای بوده که آنها به‌دنبال ابتکار و نوآوری هستند و اگر به‌نصیحت کمتر توجه می‌کنند، به‌دلیل عناد با بزرگ‌تر خود نیست، بلکه جوانان به‌دنبال این هستند که ابتکارات جدیدتری را ایجاد کنند و آنچه که در آینه مغز یک جوان دارای اهمیت بوده، نگاه به‌جلو و آینده است. 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه جوانان در ترسیم آینده خود باید دین را در نظر داشته باشند؛ اظهار کرد: جوانان باید خداوند را در انجام تمام امور در نظر داشته باشند، همچنین پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و اسلام را نیز به‌عنوان نقطه وابستگی خود باید در نظر بگیرید.

وی با بیان اینکه مهم است که جوانان از خود بپرسند، در آینده چه‌خدمتی به‌اسلام می‌خواهند ارئه دهند؟، اضافه کرد: شرایطی که جوانان در آینده قرار می‌گیرند، نسبت به شرایط امروز حساس‌تر است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به‌اینکه اسلام در دنیای امروز در وضعیت بسیار حساس قرار دارد؛ یادآور شد: زیرا از یک سو اسلام در حال توسعه بوده و از سوی دیگر دشمن در حال سرکوبی و تهاجم به‌اسلام در جهان است، بنابراین وضعیت اسلام در آینده از شرایط کنونی سخت‌تر می‌شود. 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: قدرت و توسعه اسلام به‌واسطه نزدیک بودن به‌ظهور امام عصر(عج) بیشتر بوده و در شرایط ظهور مشکلات برای اسلام بیشتر است، آن زمانی که شما جوانان آن روز را درک می‌کنید، باید برای زندگی خود برنامه‌ریزی کنید که برای اسلام چه می‌خواهید انجام دهید و در کنار نگرانی برای معیشت خود باید دورنمایی از خدمت به‌اسلام را نیز در نظر داشته باشید. 

وی افزود: یک فرد متدین برای انقلاب و دین به‌اندازه یک نفر کار می‌کند، اما اگر به‌تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش و انسان‌سازی بپردازد، دیگر یک نفر نیست، بلکه به‌اندازه افرادی که تربیت می‌کند، نیرو در خدمت اسلام بوده، با تربیت می‌تواند افرادی را مانند خود تکثیر کند. 

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به‌اینکه هیچ کاری با فضیلت‌تر از نیروسازی برای اسلام و انقلاب نیست؛ گفت: دشمن کاملا به‌این موضوع توجه دارد که اگر دستگاه‌های آموزشی را تصرف کند می‌تواند بر اسلام و انقلاب مسلط شود، در مسئله 2030 که توسط افراد نا‌آگاه در آموزش و پرورش پیگیری می‌شود، با هدف تصرف نسل جامعه ما بوده که در این صورت برهمه چیز مسلط می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه افراد پرورش یافته در زمینه دینی باید در دستگاه‌های مشاور در عرصه‌های اجتماعی نفوذ و فکر خود را در آن دستگاه حاکم کنند؛ خاطرنشان کرد: اگر دشمن بتواند بر نسل ما مسلط شود، در واقع نقطه توقف‌گاه اسلام و انقلاب است.

وی ادامه داد: اگر نسل انقلابی نداشته باشیم و تربیت نکنیم، انقلاب متوقف می‌شود و اگر انقلاب متوقف شود، آن نقطه نهایی که ظهور حضرت است نیز به‌تاخیر می‌افتد و بنابراین در تداوم انقلاب باید بسیار کار کنیم، این انقلاب باید نسل به‌نسل منتقل شود و دشمن نیز به‌دنبال این است ک بر نسل ما تسلط پیدا کند تا انقلاب به‌نسل بعد منتقل نشود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان