arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۲۸ تير ۱۳۹۷

تاکید حجتی بر سرعت توسعه گلخانه ها در نایین

صندوق بیمه کشاورزی نیز برای جبران خسارت ناشی از حوادث طبیعی و آفات و بیماری های عمومی تشکیل شده است و مسئولیت پرداخت خسارت دیدگان بیمه شده با این صندوق است اگرچه منابع اعتباری صندوق برای پرداخت خسارات وارده کافی نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر این که توسعه گلخانه ها در مناطقی همانند شهرستان نایین باید با سرعت و جدیت دنبال شود،خواستار مشارکت مردم در احیا و بازسازی قنات ها شد.

به گزارش انتخاب، محمود حجتی در ادامه سفر خود به استان اصفهان در جلسه شورای اداری شهرستان نایین،اعلام کرد:سیاست وزارت جهاد کشاورزی پشتیبانی همه جانبه از کشاورزان در تامین نهاده های تولید بویژه انواع نهاده کود می باشد.

وی ادامه داد:میزان کودهای مورد نیاز بر اساس توصیه های معاونت تخصصی تامین و تدارک می شود و تلاش شده است تا این نهاده ها افزایش قیمت نداشته باشند.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص حوادث و بلایای طبیعی گفت: اگرچه بخش کشاورزی از پیامدها و آثار این حوادث متاثر می شود ولی مسئولیت امور مربوط به پرداخت خسارت ها و... بر عهده وزارت کشور و ستاد بحران است و در سطوح شهرستان،فرمانداران مسئول رسیدگی می باشند و همکاران جهاد کشاورزی مسئولیت ارزیابی و تعیین خسارت را برعهده دارند.

وی افزود:صندوق بیمه کشاورزی نیز برای جبران خسارت ناشی از حوادث طبیعی و آفات و بیماری های عمومی تشکیل شده است و مسئولیت پرداخت خسارت دیدگان بیمه شده با این صندوق است اگرچه منابع اعتباری صندوق برای پرداخت خسارات وارده کافی نیست.

حجتی تصریح کرد:وزارت جهاد کشاورزی از طریق سازمان های پشتیبان بازار نظیر شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان مرکزی تعاون روستایی با خرید مازاد تولید به روش های حمایتی،توافقی و تضمینی از تولیدکنندگان به دنبال حمایت و جلوگیری از زیان بیشتر به آنان است.

وی درباره قیمت شیر و گوشت مرغ خاطرنشان کرد:موضوع منطقی و متعادل کردن قیمت این محصولات در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و نیز ستاد تنظیم بازار در حال پیگیری است.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:ایجاد زنجیره های تولید در محصولات کشاورزی که بتواند منافع همه حلقه های زنجیره را تامین کند،می تواند به پایداری تولید،حذف واسطه های غیرضرور و غیرمنصف،تامین همه نیازها و نهاده های تولید و همچنین تولید محصولات متناسب با نیاز بازار بیانجامد.

وی ادامه داد:تشکیل چنین زنجیره هایی باید توسط تولیدکنندگان دنبال شود و وزارت جهاد کشاورزی از تشکیل این زنجیره های حمایت می کند.

حجتی با بیان این که برای احیا و بازسازی قنات ها در کنار حمایت های دولتی، نیاز هست که همانند گذشتگان و نیاکان ما،مردم نیز مشارکت کنند،تاکید کرد:توسعه گلخانه ها در مناطقی همانند شهرستان نایین باید با سرعت و جدیت دنبال شود.

وی افزود:کشت و زرع در فضای باز در اقلیم هایی همانند نایین باید در گلخانه انجام شود.

نظرات بینندگان