arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۴ - ۳۰ تير ۱۳۹۷

قطع دسترسی کمپانی هگزاگون به یک تریلیون چت کاربران فیس‌بوک

پس از رسوایی کمپانی «کمبریج آنالیتیکا» در ماه مارس، فیس‌بوک به‌شدت تحت‌فشار قرارگرفته تا نحوه همکاری با شرکای نرم‌افزاری خود را روشن سازد و آنچه روز جمعه انجام داد، در همین راستا ارزیابی می‌شود.وال‌استریت ژورنال نوشته است یکی از مشتریان دائم کمپانی هگزاگون، یک کمپانی روسی وابسته به کرملین است که موضوع را وارد فاز جدیدی از رسوایی کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فیس‌بوک دسترسی کمپانی آماری-تحلیلی Crimson Hexagon را به بیش از یک تریلیون چت کاربران خود بست.

به گزارش خبرآنلاین، کمپانی مستقر در بوستون به‌طور غیرقانونی دیتای کاربران را از فیس‌بوک گرفته و روی اینستاگرام به اشتراک گذاشته است.

پس از رسوایی کمپانی «کمبریج آنالیتیکا» در ماه مارس، فیس‌بوک به‌شدت تحت‌فشار قرارگرفته تا نحوه همکاری با شرکای نرم‌افزاری خود را روشن سازد و آنچه روز جمعه انجام داد، در همین راستا ارزیابی می‌شود.

وال‌استریت ژورنال نوشته است یکی از مشتریان دائم کمپانی هگزاگون، یک کمپانی روسی وابسته به کرملین است که موضوع را وارد فاز جدیدی از رسوایی کرده است.

«Ime Archibong» معاون بخش شرکای تجاری فیس‌بوک اعلام کرد: ما به‌هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم از دیتای کاربران ما سوءاستفاده شود و هرزمان احساس کنیم،رابطه خود را با مظنونان قطع می‌کنیم.

«کریمسون هگزاگون» روی سایت خود نوشته است: ما به بیش از یک تریلیون چت کاربران در شبکه‌های اجتماعی، فوروم‌ها وبلاگ‌ها دسترسی داریم.

البته «کریس بینگهام» مدیر فناوری هگزاگون می‌گوید: ما بر اساس قوانین به دیتای عمومی و منتشرشده کاربران در فیس‌بوک و اینستاگرام دسترسی داریم.

وی مدعی شد که کمبریج آنالیتیکا از دیتای خصوصی کاربران سوءاستفاده کرده است اما آن‌ها دیتای عمومی را هدف تجاری خود قرار داده‌اند.

نظرات بینندگان